• Kes ei soovi palgatõusu, tõstku käsi?

    20. jaanuar 2020

    Kes ei soovi palgatõusu, tõstku käsi?
    Keegi? Mitte keegi?

    Jah, ma arvan, et peaaegu null kätt tõuseks selle küsimuse peale. Enamus meist sooviks, et palk pidevalt tõuseks. Hinnad ju ka tõusevad üldjuhul.

    Oled sa kunagi mõelnud, kus see palgatõus tulema peaks? Miks tööandja peaks saama ja tahtma su palka tõsta? Jah, mõned teist on, aga paljud mitte. Nii mõnigi vastaks:“Mul ükskõik! Omanikud on rikkurid ja makske töötajatele ka rohkem või jagage kasum töötajate vahel ära.“ Omanikud ja ettevõtjad teavad, et päris nii must-valged need lood siiski ei ole.

    Kui see oleks nii lihtne, siis oleks ju sul ka juba enda ettevõte ja sa maksaksid enda töötajatele väga suurt palka 😎. Ometi sa ju ei tee seda? Miks? Kipume arvama, et ettevõtjad on kuskil teiselt planeedilt ja neil on alati raha. Tegelikult on ettevõtjad ja su tööandja täpselt samasugused inimesed nagu sina.

    Selleks, et saaks su palka tõsta, ettevõtet arendada, pidevalt uuendusi teha, luua kaasaegset töökeskkonda on vaja ka toodete või teenuste hindasid vastavalt korrigeerida. Lihtsas eesti keeles öeldes: hindasid tõsta. Sulle kui kliendile vaevalt meeldib, et hinnad on jälle läinud kallimaks… olgem ausad, ega kellelegi see ei meeldi. Inimene tahab tihti ise rohkem saada ja vähem välja anda (rahalises mõttes). See on loogiline.

    Siiski, ettevõtted, kes enda töötajatest hoolivad panustavad töökeskkonna või/ja palkade arengule ja seega need ettevõtted tõstavad aeg-ajalt ka oma teenuste hindasid. Muidugi eeldusel, et sellest võidab ka klient. Ja päriselt sellega arvestatakse! Kuidas siis klient võidab, kui hinnad tõusevad? Klient saab mitte-logusid-tooteid vaid kvaliteetseid tooteid ja tootearendust, kvaliteetsed ja sõbralikku teenindust, veelgi mugavamaid lahendusi jne.

    Muidugi võib öelda:“Teil kasum nii suur, ärge tõstke hindasid.“ Iga äri on rajatud kasumi saamiseks. Muidu ju ettevõtjaks pole mõtet hakata. See kasum aga on tihti selline, mida omanikud investeerivad edasi ettevõtte arendamiseks või varuvad seda ettevõtte „halbadeks päevadeks“ ehk siis ajaks, kui majandusel ei lähe nii hästi. Isegi, kui sa teenid kasumit ja paaril aastal tuleb miinus, aga samas sul on varud, siis võib juhtuda, et sa ei pea kedagi koondama. Vaevalt keegi soovib meist, et meid ära koondatakse.

    Paljud ettevõtjad (eriti suurte firmade puhul) on siiski targad enda valdkonnas ja teavad, mis nad teevad. Kui tihti inimene vaatab ainult enda vaatenurgast (mis on ka samas normaalne ja arusaadav), siis tundubki teiste inimeste ja ettevõtete tegevus must ja valge.

    Samas, kui ise ettevõtjaks hakata, siis kuidas käituksid TEGELIKULT Sina, kui oleks vaja töötajate palkasid tõsta või varusid koguda 🤷‍♂️?

    Airi
    Saku Läte
    Joogivesi, mis hoolib

  • Kas turundajad ise ka on päriselt nii vaimustuses enda sotsiaalmeedia postitustest ja pakkumistest😍😍😍?

    13. jaanuar 2020

    Nali on nüüd natukene ka minu enda kulul, kuna olen turundusjuht, kuid olete te ka mõelnud, et kas kõik need emotsioonid 😜 🙈 🎉🥳👏 „superpakkumiste“ juures on siirad või ülepaisutatud sotsiaalmeedias? Tõenäoliselt vastaksid enamus teist praegu: ülepaisutatud. Ja ma vastaksin ka nii. Samas, miks neid kõik siis ikkagi kasutavad? Ma pean tunnistama, et ma ise olen ka viisakalt öeldes väsinud...