• Trendid: ettevõtted vs tarbijad

    13. august 2018

    Väga paljudes ärivaldkondades on trendid nt. rõivaäris, ehteäris, toiduäris, tehnikamaailmas jne. Trendid on tihti ajutised nähtused, mis on suhteliselt lühikest perioodi (vahel ka pika perioodi vältel) moes ehk populaarsed.
    Trendidega võib arvestada, aga vahel võib juhtuda, et nendega ei ole mõistlik kaasa minna, eriti kui on teada, et see kestab lühikest perioodi. Samas, täpselt ei saa kunagi ette ennustada, kui pikalt üks või teine trend kesta võib. Ka tarbijal tasub trendide puhul vahel võtta paus ja korra mõelda.

    Panen siia kirja mõned trendid, millele kohta on mul erinevaid vaatenurki.

    • Application ehk app ehk rakendus. „Lae meie rakendus alla!“ Miks? Ma olen absoluutselt nõus, et vahel on rakendused väga mugavad ja neid on hea kasutada. Kui teha rakendust lihtsalt sellepärast, et kõigil ju on, siis mina pigem jätaks tegemata. Kohustuslikus korras rakenduse tegemisel on oht, et see ei lahenda kliendi vajadusi, ei tee kliendi elu lihtsamaks ja olen näinud ka juhuseid, kus rakendusse (jällegi kohustuslikus korras) lisatakse aina uusi trendiarendusi juurde. Lõpuks on seal nii palju asju ja infot, et mugavusest ja lihtsusest ei ole enam jälgegi. Lisaks, nii palju rakendusi on, et ma enam ei leia neid enda mobiilist üles (jah , there’s an app for that, too). Ma pole kindlasti appi vastane ja teatud ärides on need väga mugavad ja õigustatud asjad. Minu eelistus: hästi toimiv mobiilivaatega koduleht.
    • Säästu, öko, roheline, proteiinitoode, 0% rasva, E-ainete vaba ehk reklaamlaused tootel. Küll on aga mul hea meel, et toiduainetööstus ongi läinud taas kvaliteetsemaks ja läbipaistvamaks. Tänaste turutrendidega väljendavad need pigem uhkust selle üle, et meie toode on läinud veel kvaliteetsemaks: rohkem puhast toorainet, vähem lisaaineid. Mulle väga meeldib neid trende jälgida, eriti põnevad on need jaemüügis (nii keemia kui ka toidu puhul). Need sildid või reklaamlaused tootel töötavad tootja jaoks ehk nad aitavad paremini müüa. Muidugi on tore ja hea teada, et see toode, mida sa ostad on 100% naturaalne. Siiski, tasub olla ettevaatlik. Nt. kui meie paneksime oma veele sildi: ei sisalda rasva või 0% rasva. 100% öko! E-ainete vaba, siis see kõlaks naljakalt, sest joogivesi ju kõike seda olema peabki. Olen märganud, et väga tihti kasutataksegi kaupade puhul „silte,“ mis on justkui ilmselge! Aga siiski, need sildid kutsuvad inimesi ostma. Kui sa saad valida joogivee, millel on peal silt 0% rasva või ilma selle sildita, siis käsi kipub haarama 0% rasva, kuigi tegelikult ju vahet pole, sest mitte kumbki vesi ei sisalda rasva. Igal perioodil on teatud sildid toodetel populaarsed. Kui nt. eelmise buumi ajal oli populaarne silt 0% rasva (+ veel sisaldab Ca+), siis käsi haaras selle järgi (inimesed võib-olla esimese hooga ei mõelnud, et kaltsium ei imendu ilma rasvata, seega see 0% rasva ei pruugi alati kõige parem olla). Täna aga märgitakse piimatoodetele peale: proteiinijogurt või kohupiimakreem PROTEIINI, aga kui mõtlema hakata, siis need sisaldavadki proteiini, on alati sisaldanud.
    • Mu lemmik trend: ausus, läbipaistvus ja mõistmine. Väga paljud Eesti suurettevõtted on läinud seda teed ja järgivad aususe trendi. Ma loodan, et see ka nii jääb. Muidugi ärisaladusi avalikustama ei pea ja ei tohigi, äri on siiski äri. Äri eesmärgiks on ka kasumit teenida. Kuna hinnad on läbipaistvad (avalikud e-poodides, mugav jälgida, kiired vastused hinnapäringutele), siis ka kliendid on muutunud palju teadlikumaks. Ma olen alati arvanud ja arvan ka nüüd, et kliendid on targad inimesed. Tänapäeva tarbija on väga teadlik. Nüüd tekib siin kindlasti küsimus, et aga Saku Läte veejahutite rendi hinnad ei ole avalikud? Jah, ma olen selle kohta ka eraldi artikli teinud, miks see nii on. Meie hinnad sõltuvad sellest, millist veelahendust klient soovib, kui palju on tarbijaid, kui tihti tarbitakse ja lõpuks ka sellest, kuidas kliendil lähevad läbirääkimised meie müügiosakonnaga. Veejahutite rendihinnad ühes kuus võivad olla seal 10 eur + km või 25 eur + km või ka 50 eur + km, oleneb mis lahendust valida. Vee hind on meil kodulehel avalik, kuid ka see on läbiräägitav ja lepingulistel klientidel on alati soodsam hind, kui kodulehel standardhind. Meil on päriselt kõikidel klientidel personaalsed hinnad. Meil ei ole hinnapakette. Kõik oleneb sellest, millest eelnevalt kirjutasin. Võib-olla tulevikus see muutub ja tekivad hinnapaketid, kuid võin öelda, et praegune süsteem on kliendile kasulikum. Hinnavahemikke te enam-vähem nüüd teate ja nendest vahemikest olen aeg-ajalt ka kirjutanud !

    Jälgi meie töötajate tegemisi ja loosimisi:

    https://www.instagram.com/sakulateofficial/

    https://www.facebook.com/sakulatejoogivesi/

    *Tegu on personaalse arvamusega.

    Airi
    Saku Läte
    Joogivesi, mis hoolib

     

  • DYI marketing

    06. august 2018

    DYI Marketing ehk do-it-yourself marketing ehk isetehtud turundus! Paljudel ettevõtetel on võimalus teha koostööd suurte agentuuridega: reklaamibüroo, reklaamiagentuur, pakendi väljamõtlemise agentuur, kommunikatsiooniagentuur, disainiagentuur, ürituste korralduse ettevõte, sotsiaalmeedia agentuur, visuaalse identiteedi agentuur jne jne. Loovtöö on kallis, lausa väga kallis ja ma arvan, et see peabki nii olema. Tehes ise loovtööd, siis ma tean, et sinna pandud energia on tohutu. Sisukas...