• Jälle klienditeenindusest..

    06. juuli 2020

    Kes viitsiks päriselt aktiivne olla ja hinnapakkumist teha meile suvel?

    Ehk siis Eesti „parim“ klienditeenindus. Ma tean, et igas firmas ja iga kliendijuhtum on erinev. Alati võib juhtuda, et kliendihalduril või sekretäril või autojuhil on halb päev, aga tihti ikkagi üritatakse pakkuda head klienditeenindust. Ma arvan, et meie ettevõttes on see prioriteet ja teistes suurettevõtetes tõenäoliselt ka.

    Miks ma seda siis kirjutan?

    Jõulupidu.  Seses koroonaga tuli ka meil osad plaanid ümber mängida ja veidi nullist alustada jõulupeo korraldamist, mis ennem oli “paigas” juba aasta enne peo kuupäeva. Paraku jah, alati ei lähe kõik nii nagu plaanid. Seega otsisime suve alguses uut peokohta. Paljud restoranid ja kohvikud, kelle poole olen pöördunud, kas ei vasta, lubavad vastata või ütlevad, et tegeleme sügisel (ja need on mainekad restoranid!). Tervitan siin kõiki ürituste korraldajaid, kellele vastatakse, et tegeleme sügisel jõulupeoga. Te saate naljast aru eks? Jah, ma võin oma kolme sõbra restorani broneeringu teha tõesti 1 nädal ennem, aga terve jõulupeo korraldamine ettevõttele 2 kuud ennem.. mkm. Õhtusöök. Jah, võimalik. Pidu. EI.

    Miks? Kõik eelarved pannakse 1,5 aastat ennem paika (üldiselt). Ma juba tean ette, et kui keegi ütleb: tegeleme sügisel, siis ta absoluutselt ei adu, mida ma saada tahan (mis siis, et ma punktide kaupa küsimusi panin). Nimelt üritan ma vältida 1 nädal ennem restorani üllatuslikku nägu: „Oot? See polnud hinna sees! Laualinad? A need pidid ka olema või? Ok, te küsisite hinda jah, ma unustasin vastata sellele. A meil ei ole tagaruumi esinejatele, kuidas te ei tea! A sorry, me ei öelnud teile, te küsisite küll jah, aga meil oli suvel nii kiire…“

    Esiteks, su eelarve muutub, sa ei tea arvestada kuludega, kui sa EI SAA hinnapakkumist. Teiseks, närvid. Sa tead juba ette, mis saama hakkab, sa tead juba eos, et sulle pärast talvel öeldakse: „Suvel oli kiire, me ei pannud tähele.. uups. Makse nüüd kinni see, et me ära unustasime. 😊“

    Mõned tuhanded siia-sinna.

    Paraku päris elus see nii ei käi. Eelarve on eelarve ja viimane asi, mida üks ürituste korraldaja teha tahab on viimasel hetkel uut ürituste paika otsida, sest keegi unustas sulle suvel vastata või ei pannud tähele.

    Nii et kallid kohvikud ja restoranid, palun ärge vastake (tsiteerin päris kirja, mida ühelt hea mainega restoranilt sain):“Meil pole aega teiega hetkel tegeleda. Oodake x-kuupäevani.“ Ootasin. Kui te arvate, et neil peale mu 3-e kirja oli aega tegeleda peale x-kuupäeva, siis jah.. te võite juba arvata. Ei, neil ei tekkinud aega. Parem olek vastata (valetada):“Kahjuks oleme broneeritud selleks kuupäevaks,“ juhul kui sa oled kindel, et saaksid niikuinii täismaja selleks ajaks või ei viitsi tegeleda sellistega, kes üritusi korraldavad ja peavad paraku hinnapakkumist küsima suvel.

    Õudsed inimesed need ürituste korraldajad eks. 😊 Ja meie kliendid on pahased vahel, kui nad laupäeval küsivad hinnapakkumist ja me pole pühapäevaks vastanud (väike märkus siin, et me nädalavahetusel ei tööta, aga see selleks ning meie peame ikka kliendi ees vabandama). Mina aga ootan rõõmsalt 2 kuud hinnapakkumist.

    Ma ei ütle, et kõik kohvikud ja restoranid sellised on. Ei. Alati võib kõikidel juhtuda.. Aitäh kõikidele veelgi mainekamatele ja headele restoranidele ja kohvikutele, kes te pakute päriselt head teenindust järjepidevalt :) 

    Airi
    Saku Läte
    Joogivesi, mis hoolib

  • Vesi mis sobib beebidele

    22. juuni 2020

    Reklaamisõnumid on tihti huvitavad… eriti kui sa näed suurt mullikest või sõnumit pakendi peal „Vesi ei sisalda *mürki*!“ Justkui teised veed sisaldaks seda või see on midagi haruldast. See on elementaarne, et joogivesi, mis toidupoes müügis on ei sisalda inimestele ohtlikuid mürgiseid aineid. Tootjad kasutavad ära erinevaid turundusnippe lootes, et tarbija ei mõtle, vaid teeb ostuotsused nende mullikeste või lööklausete...