• Peeglike, peeglike seina peal:“Kes on parim turundusinimene ilma peal?“

    17. veebruar 2020

    Kohtumine. Istud laua taga tõsiste tegijatega. Tõsiste inimestega. Professionaalid. Ilmselgelt oled sattunud õigesse kohta. Soovid tellida järjekordset IT-teenust oma järjekordsele turundusprojektile ning üle laua istuvad su vastas ainult parimad. Vähemasti oli nii kodulehel kirjas.

    Nad suudavad kõike teha! Kõike! Ja muide, sa saad veel teada (täiesti tasuta!), kuidas sa pole seni oma elu jooksul tegelikult mitte midagi osanud (vähemasti võrreldes nendega)! Üleüldse, kui sa nende teenust ei võta, siis sa pole tõenäoliselt kõige kirkam kriit. Nad on su ainus pääsetee, et sa natukenegi targem välja näeks. Kes see turundusinimesi tõsiselt võtaks muidu… Jah, kolleegid. Ainus võimalus on siinkohal hirmkallist teenust osta. Siis oled alati teinud õige otsuse! Vähemasti seda nad ütlevad sulle (tasuta konsultatsioon ikkagi!).

    Kui öeldakse, et eestlase lemmik söök on teine eestlane, siis ma võin öelda, et turundusinimese lemmik söök on teine turundusinimene. Kohe räägin täpsemalt.

    Turundusinimesed on omavahel tihti ka konkurendid- seda töömaastikul või reaalselt iseenda esindajatena (enda persoonibränd) kui ka koostööpartneritena (mhm!). Kuidas on kõige lihtsam viis öelda turunduskeeles, et sa oled parim?

    Jah, õigesti mõtlesid. Lihtsam viis on näidata ja kommenteerida, mida kõik teised valesti teevad turunduses. Sina ju küll kunagi sellist jama ei teeks nagu teised. Täielikult läbikukkunud SEO-d, blogid, sotsiaalmeedia #parimtoode postitused, guerilla marketing, jamad kampaaniad, oo ja kõik need kohutavad kodulehed (milline UX!). AGA SINA! Vot, sina oled päästja…

    …vähemasti sa ise arvad nii. Me kõik (turundusinimesed) vist arvame natukene nii. Seni kuni jõuame sinna kohtumisele. Laua taha. Pakume enda teenust või oleme tööintervjuul. Siis jõuab mingi hetk kohale reaalsus (okei, vähemasti enamus inimestele jõuab kohale), et sa ikka päris kõike ei tea… Või päris lihtsad need asjad ikka ei ole. Nii palju on kliendil erisoove.

    Sa nimetad neid erisoovideks, et näidata, et sa oled ikka enda valdkonna parim. Kliendil jääb ka hea tunne sisse, et suutis ERItellimuse teha. Kujutate ette.. sellist pole veel nähtud. Win-Win.

    Mis on aga reaalsus? Kas see turundusinimene on hea ja teised halvad? Ma ei tea. Keegi ei tea. Üks on aga kindel: standardlahendust pole olemas tegelikult. See on turundusmaailma suur saladus. Hea on öelda enda potentsiaalsele kliendile või tööandjale, et sa oled professionaal- päriselt ka! „Ma muidu oskan kõike, aga see teie tellitud lahendus… erilahendus ikkagi.“

    Oh, kui tihti ma seda ka ise kogen. Tellin juurde teatud tehnilisi turunduslahendusi. Seal laua taga oskavad kõik kõike. Kui aga reaalselt tööks läheb, avake mis? Mhm. Järsku muutuvad need professionaalid samale tasemele kui mina. A võib-olla ma polegi nii rumal? „Nojah, see oli ikkagi erilahendus, me ju ei peagi seda teadma, teie teate seda ise paremini kui meie“ ütleb koostööpartner.

    Oot? Nüüd tean paremini? Ennem ju ei teadnud midagi.

    Sa lubasid olla parim teenusepakkuja EVER ja nüüd me siis istume siin.. võrdsed ikkagi.

    Airi
    Saku Läte
    Joogivesi, mis hoolib

  • Rahusta nad maha ja kõik saab korda… ehk juhtimise AB…X.

    03. veebruar 2020

    Töötajad on tüütud vahel. Mina ka. Koguaeg nõuavad midagi- tahavad palka juurde, motivatsiooni, hüvesid, koosolekuid, ülemuse isiklikku aega, personaalsust, ilusat kontorit, puuvilju teisipäeviti, jõulupreemiat, hambaravikompensatsiooni, uut tööautot ja veel kõiki asju, mida üldse soovida annab ja mida kõik teised „KINDLASTI“ alati saavad töö juures. Välja arvatud sina. Mis siis, et sa praegu saad spordikompensatsiooni, sul on vaba graafik tööl käimiseks,...