• Kuidas valitakse loosimiste võitjaid ettevõtte Facebooki lehel ja mujal?

    26. veebruar 2018

    Olete te kunagi mõelnud, et kuidas ettevõtted loosivad välja kampaaniavõitjad sotsiaalmeedias?

    Jah, me kasutame selleks erinevaid meetodeid!

    • Automaatsed võitjate nimede generaatorid (võitja valib robot)
    • “ütle üks number,” kui loosid on korraldatud nt. CRM (kliendihalduse) programmides.
    • …ja siis see meetod, millest ei räägita ja tõenäoliselt millepärast te selle postituseni jõudsite ;)

    Robot

    Kindlasti paljud teist on näinud automaatseid võitjate nimede generaatoreid. Miks need mugavad on? Võitja valik on 100% aus, erapooletu, sest võitja valib välja robot. Võitjaks võib saada igaüks. Lisaks on võimalus automaatsete generaatorite puhul filtreerida välja ainult “unikaalsed kommenteerijad” ehk igaüks osaleb loosis 1 häälega olenemata, kui palju ta kommentaare on jätnud postituse alla.

    Samas, mõne kampaania/loosimise puhul ei pruugigi see oluline olla ja mõni ettevõte võib-olla soovibki just ühe inimese poolt võimalikult palju kommentaare.

    “Ütle üks number”

    Loosimisi on erinevaid. Kui loosis osalemiseks pead liituma nt. uudiskirjaga või sooritama ostu, siis kõige lihtsam viis on võitja välja loosida “tabelis” järjekorranumbri alusel. Võitja valib tavaliselt siis fortuuna, kelleks on üldjuhul keegi mu kolleegidest. Jah, kasutan seda meetodit vahel ka siis, kui osalejaid on nt 10 000.

    Kas ettevõttele on tähtis, kes võidab? EHK kas võitjad valitakse mingite kriteeriumite järgi või kas auhind antakse enda tuttavale?

    Tõenäoliselt, kui sa mingist loosimisest osa võtad (ja seda lausa avalikult nt Facebookis), siis see bränd, kes loosimist korraldab, ei ole sulle vastumeelne. Kampaanias osalejad on üldjuhul kliendid ja inimesed, kes on kaubamärgi suhtes positiivsed või neutraalsed.

    Tõenäoliselt on sul seda asja või teenust ka vaja, mida loositakse.

    Seega, võib öelda, et üldjuhul ettevõttel ei ole oluline, kes võidab.  Kampaania eesmärk ei ole ainult midagi loosida või jõuda ainult selle ühe inimeseni, kes saab auhinna. Auhinnakulu on tavaliselt üks väiksemaid kulusid võrreldes reklaami leviku kuludega. Kampaania eesmärk on tegelikult brändituntus/uue toote-teenuse reklaamimine/sotsiaalne vastutus vms. Jagada “reklaami vaatamise ja lugemise” eest enda jälgijatele auhindu on lihtsalt üks tore viis enda kliente-jälgijaid kaasata :)

    Minul kui kaubamärgi esindajal on ainult rõõm, kui meie tooted või teenused ka positiivset kasutust leiavad võitja poolt. Seda kasvõi edasikinkimise või jagamise näol.

    Kas auhind antakse vahel enda tuttavale või loositakse võitjad nägude järgi?

    Me pole mitte iial loosinud auhindu välja spetsiaalselt tuttavatele inimestele. Ettevõttel on pigem hea meel, kui inimene, kes pole tema kaubamärgiga kokku puutunud varem saab auhinna ehk siis siis auhinnasaajast võib saada ettevõtte tulevane klient. Kui auhinnasaaja juba aga on ettevõtte klient? Ka see on firmale positiivne- kingitus aitab tugevdada kliendisuhet! Igaljuhul ei ole ettevõte huvi loosida auhindasid välja tuttavatele.

    Nüüd aga on tõesti üks punkt, millest avalikult vist keegi ei räägi…

    Jah, me loosime vahel välja uue võitja! Miks?

    • Tuvastame, et tegu on võltskontoga/anonüümse-äärmusliku kontoga.
    • Loosivõitja ei saa kunagi olla omatöötaja (vähemasti meie firmas mitte).

    Kui küsida, kas profiilipilt võib mõjutada auhinna saamist?  Jah, kui teil on profiilipilt tugevat negatiivset sõnumit kandev (ma ei räägi siin kurbadest tsitaatidest) ja väga anonüümne (võltsnimi), siis tõesti võib juhtuda, et valitakse teine võitja. Kui su profiilinimi on Mari Pärnust, siis see ei ole meie jaoks takistus :)

    Mõned nipid veel

    • Kui auhinnad loositakse välja kommentaaride sisu põhjal ja vastajaid on 1000+, siis tagi kommentaarides kaubamärgi nimi/maini kaubamärki/kiida kaubamärki (muidugi, kui sa ise päriselt ka arvad kaubamärgist hästi)
    • Põhjenda enda vastust, miks sa peaks võitma, isegi kui on öeldud, et “Märgi ära enda sõber” ja rohkem kriteeriumeid ei ole. Me oleme jaganud lisaauhindasid kommentaaride põhjal nt kendama loosi puhul, kus üks kommenteerija väga värvikalt rääkis, mis ta lapse eelmise kendamaga juhtus.
    • Põhjendustega läheb õhkõrn piir. Ärge põhjendage vastuseid nii, et te tekitate lugejas kohutavat ja rasket kaastunnet. Turundajad on veidi skeptilised selliste teemade osas. Miks? Olen eraldi blogipostituse selle kohta teinud, vaata siit.

    Muide, meil on väga tihti Facebookis (ja ka Instagramis) loosimisi. Hoia silma peal! :)

    Airi Freimuth
    Saku Läte
    Joogivesi, mis hoolib!