• Koostöö blogijatega ettevõtte vaatenurgast.

    30. juuli 2018

    Paljud ettevõtted teevad blogijatega tihedat koostööd (sh. youtuberid ning IG kasutajad). Miks blogijad on nii ahvatlev kanal turundajatele? Kohe annan sellele vastuse, kuid mainin juba eos ära, et tegelikult on koostöö blogijatega väga kaalutletud otsus.

    Millest see kõik üldse alguse sai? Esialgu kogusidki mõned blogijad kuulsust toodete testimisega, mida nad reaalselt ise ostsid ja millele nad andsid ausat tagasisidet. Ajapikku kujunes juhuslikest testimistest aga välja reklaamikanal, kuna see on kasulik nii ettevõtjale kui ka blogijale ning ka lugejale. Mõned blogijad said populaarseks ja kuulsaks lihtsalt rääkides asjadest, millest keegi teine rääkida avalikult ei julge. Ka sellised reklaamikanalid muutusid turundajatele ahvatlevaks, kuna neil on-oli palju jälgijaid.

    Miks ettevõtted otsustavad tihti koostööd teha blogijatega? Mis on selle plussid?

    • Blogijate kaudu on võimalik jõuda otse enda sihtturuni, kui tead blogija üldist jälgijaskonda. Tehes massreklaami nt. ajalehes, tänaval ei oska sa täpsemalt hinnata, kelleni su reklaam jõuab või kas üldse jõuab su sihtrühmadeni. Blogijate puhul saad sihtrühma panna täpsemini paika ja tänu sellele ka säästa reklaamiraha.
    • Blogijate artikleid jälgitakse huviga, nad on teatud mõttes arvamusliidrid. Tõsi, neil on ka palju kriitikuid, kuid ometi ka need kriitikud loevad blogijate postitusi.
    • Blogijatega koostöö ja reklaam võib-olla palju tulusam kui tavaline massreklaam ning on hästi mõõdetav.

    Mis on aga selle negatiivseks küljeks?

    • Blogijate maine. Igal blogijal on oma valdkond, milles ta on hea või mida ta esindab. Kui blogija teeb mingi vea, mis tekitab avalikkuses negatiivseid tundeid, siis võib juhtuda, et ka inimesed võivad sinu brändi suhtuda negatiivsemalt seostades seda antud blogijaga. Siinkohal oleneb ka, kui tihedalt sa oled oma nime mõne blogijaga seostanud.
    • Koostöö. Ma ütlen ausalt, et tihti on blogijatega koostöö keerulisem kui professionaalsete reklaamipakkujatega. Tegelikult, vähesed blogijad, kellega mina olen koostööd teinud, on suurepärased koostööpartnerid ja teavad, et koostöö on kahepoolne.
    • Märge „reklaam“ või „koostöö“ võivad tekitada inimestes negatiivseid emotsioone ja nad ei ava neid postitusi. See on kindlasti asi, mis muudab blogijad vähem atraktiivseks ettevõtete jaoks.

    Kas blogijad kirjutavad seda teksti, mida ettevõte soovib?

    Nii ja naa. On blogijaid, kes kirjutavadki ausalt enda arvamusest sinu toote suhtes ja sa näed seda postitust siis, kui see ilmub. On blogijaid, kes arvestavad ettevõtte soove ning saadavad ka artiklid vaatamiseks üle. Ettevõttele on muidugi kasulikum ja meelepärasem see reklaam ja koostöö, mida saadetakse ülevaatamiseks. Arvan, et see on ka aus ettevõtte suhtes, sest tegu on ikkagi makstud reklaamiga.

    Kas blogijad kirjutavad raha eest või on nõus ainult asjade eest reklaami tegema?

    Võib-olla kunagi tegid blogijad tõesti n.ö jogurti ja šampooni eest tööd. Meie kõik koostööd on olnud siiski tasu eest + muidugi annad sa blogijale enda tooteid testimiseks, sest muidu blogija ei saaks su toodet arvustada ja tutvustada. Ma leian, et tasu saamine on ka aus blogijate suhtes, sest nad teevad ikkagi tööd.

    Kuidas ettevõte valib blogijad, kellega koostööd teha?

    Ühiste väärtuste läbi. Ka blogijad ise kaaluvad, mis ettevõtetega nad soovivad koostööd teha. Nagu ma ütlesin, siis hea koostöö on alati kahepoolne. Meie jaoks on olulised tervislikud, aktiivsed, keskkonnasõbralikud ja perekondlikud väärtused. Kui ka mõni blogija jagab neid väärtuseid, siis alles saame alustada läbirääkimisi koostööks.

    Ka jälgijaskonna suurus või sihtrühm on oluline.

    Kindlasti tuleks ka läbi mõelda, mis eesmärgil sa mingi blogijaga koostööd teed, muidu võid sa tulemustes pettuda.

    Kuidas saab lugeja sellest kasu, et blogijad reklaami teevad toodetele või teenustele?

    Reklaam tundub tüütu asi. Siiski põhjalik blogija teeb väga head tööd ja eeltööd. Hea reklaamartikkel annab sulle kasulikku infot (harivat infot). Lisaks on sul võimalus tutvuda turuvõimalustega, jälgida konkurente, tootearendusi, mida blogijad tutvustavad. Lugejale võiks olla reklaam kui info turul toimuvast. Lõpuks, väga tihti on võimalik ka vähemasti ühel lugejal antud tootest või teenusest osa saada loosimiste läbi.

    Loodetavasti lugejad avastavad ka enda jaoks häid uusi teenuseid või tooteid, millest neil kasu on.

    Jälgi meie töötajate tegemisi ja loosimisi:

    https://www.instagram.com/sakulateofficial/

    https://www.facebook.com/sakulatejoogivesi/

     

    Airi
    Saku Läte
    Joogivesi, mis hoolib