• Millal on kõige kehvem aeg sponsorluskirjade saatmiseks?

    28. jaanuar 2019

    Vastavalt minu kogemusele on mul perioodid, kus ma võin garanteerida, et isegi head sponsorluskirjad võivad saada „Ei“ vastuse. Asi ei ole sinu ürituses, sinu koostatud kirjas ega üldse sinus. Asi võib olla ajastus, millal sa kirja saadad.

    Panen siia kirja kõige kindlamad viisid „ei“ saamiseks vastavalt ajastusele.

    • Mõni päev või isegi nädal enne üritust.

    Arvestades, et inimesed, kes otsustavad võivad olla puhkusel või nad vastavad sponsorluskirjadele kord kuus?, siis on suur tõenäosus, et selleks ajaks, kui see inimene on puhkuselt tagasi või otsustab kõikidele sponsorluskirjadele vastata (ühel päeval kuus), siis su üritus on juba läbi. Võib-olla väikesed firmad on paindlikumad ja ei saa massiliselt sponsorluskirju, aga arvesta, et suurfirmad saavad massiliselt kirju ning ei jõua lihtsalt igapäevaselt nendega tegeleda. Tõenäoliselt viimasel hetkel nad sinu ürituse toetamisega ei jõua juba füüsiliselt tegeleda.

    Nipp! Kui sul tõesti on vaja teatud firmat sponsoriks ja seda viimasel hetkel, siis helista ettevõttesse Ära hakka nõudma ja jalgu trampima, aga viisaka suhtlusega on kõik võimalik.

    • Jõulud-uus-aasta.

    Enamus ettevõtetes on jõulud ja uus-aasta periood üks kiiremaid perioode, kus sponsorluskirjad jäävad kindlasti viimaseks asjad enda to-do listis. Me saame jõuludel alati kõige rohkem sponsorluskirja üldse, tipphooaeg. Suhteliselt kindel viis „ei“ vastus saada. Lihtsalt füüsiliselt ei jõua tegeleda.

    Tihti on ka jaanuarikuu algus selline kiire aeg (mõned inimesed on ka endiselt puhkusel), seega pigem, kui kannatab võib saata taotluse jaanuarikuu teisel poolel.

    Nipp! Kui sa soovid, et su jõulu- või jaanuarikuu üritust toetatakse, siis tee taotlus paar kuud ennem. On oluliselt suurem tõenäosus, et saad „jah“ vastuse.

    • Suvel?

    Paljud firmad on just juulis puhkusel, kollektiivsel puhkusel. Kui sa tuled puhkuselt tagasi, siis su postkast on täis vastamata kirju… Ilmselgelt tegelevad inimesed algul kiirete ja „põlevate“ asjadega ning alles siis muude palvetega.

    Siiski, meie puhul (tõenäoliselt ka jäätise tootjatel?) on suvi aeg, millal meie just kõige rohkem sponsorlusi välja jagame. Vesi = suvi, kuum. Näiteks kohvi puhul on see aeg meil just kevad ja sügis, kui me jagame kõige rohkem Nauding Saku Lätelt kohviube auhindadeks https://sakulate.ee/kohv-ja-kohvimasinad/

    Nipp! Suvel on inimesed rõõmsamad ja tasub proovida, eriti nende firmade puhul, kes toodavadki n.ö suvetooteid nt jäätis, jahutav joogivesi :-) .

    Lisaks tasub alati vaadata, mida ettevõte toetab üldse, aga alati võib proovida, isegi kui see ei lähe ettevõte sponsorlusstrateegiaga kokku  :-) Vahel olen ka mina öelnud „Jah“ üritustele, mis on lihtsalt super hästi korraldatud.

    Tegu siis personaalse arvamusega ja töökogemusega.

    Airi
    Saku Läte
    Joogivesi, mis hoolib