• Miks ettevõtted päriselt heategevust teevad?

    02. detsember 2019

    Olen varasemalt rääkinud sellest, miks ettevõtted sponsoreerivad üritusi ja tegelikult alati pole seal taga „tahaks kasu saada.“ Ma arvan, et tihti heategevuse puhul polegi üldse seda kasusaamise soovi- vähemasti mitte ettevõtte esindajate poolt.

    Kes otsustavad sponsorluste ja annetuste üle? Inimesed. Meil kõikidel on emotsioonid. Kui mingi teema kõnetab meid isiklikult ja me oleme ettevõttes otsustaja rollis, siis kõnetavad need samad emotsioonid ka ettevõtet.

    Saku Läte toetab Eesti Vähiliitu. Mul on kahjuks olnud vähiga väga mitu lähikogemust. Väga valusad kogemused. Ma pole ainus. Kõik, kes on seda haigust ise võitnud või elanud lähedasele kaasa, teavad kui raske, koormav ja väsitav vähk ja selle potentsiaalne ravi on. Väsitav on see nii lähedastele kui ka neile, kes seda ise läbi elavad.

    Terved olles me ei mõtle, kui oluline roll on tegelikult toitumisel, vee joomisel ja liikumisel selleks, et PÄRISELT olla terve ja vähendada vähiriski. Kahjuks hakkavad osad inimesed sellele alles siis mõtlema, kui võib juba hilja olla.

    Kui Vähiliit pöördus meie poole, siis meil ei olnud kahtlustki, et soovime siiralt selles projektis kuidagigi kaasa lüüa. Vähiliidu juht Maie on maailma kõige pühendunum inimene, keda ma kunagi kohanud olen. Saku Läte annetab 20 senti iga müüdud Nauding kohvipaki pealt Vähiliidule. Siiralt. Jah, alati öeldakse, et ega ettevõtted ei tee midagi ilma selleta, et nad kasu ei saaks. Jah, võimalik, aga siinkohal võin öelda, et selle otsuse, et anda ära kasumist 20 senti ühe paki pealt Vähiliidule tegid inimesed soovist päriselt aidata. Täpselt samasugused inimesed nagu Sina saamata isiklikku kasu sellest. Me ei tõstnud kohvipaki hinda selle võrra suuremaks.

    Mul on päriselt hea tunne isiklikult, et saame ettevõtte kaudu panustada vähi ennetus- ja teavitustööle. Hea on teada, et see annetus võib aidata kedagi reaalselt. 3. detsembril toimuvad Eesti esimesed annetamistalgud vt siit https://annetamistalgud.ee/. Muidugi võtab sealt osa ka Saku Läte. Iga väike toetus on suur asi ja aitab kedagi. See on ka põhjus, miks Saku Läte annetab igakuiselt Vähiliidule raha. Ka sina saad kaasa lüüa eraisikuna nt. püsiannetuste kaudu https://cancer.ee/pusiannetus/ või siis Saku Läte kohviube regulaarselt ostes enda ettevõttele siit https://sakulate.ee/tellimiskeskus/, kust annetame ise 20 senti kohvipaki pealt Eesti Vähiliidule.

    Annetuste puhul ei ole tegu lihtsalt ettevõtte sooviga kasu saada või „reklaami“ teha. Ettevõtete taga on inimesed, Sina ja mina, kes siiralt ja päriselt hoolivad teatud teemadest ja võitlevad ka ettevõtete esindajana selle nimel, et muuta inimeste elusid paremaks. Kõlab stamplausena, aga päriselt ka: koos suudame rohkem.

     

    Airi
    Saku Läte
    Joogivesi, mis hoolib