• Konkurendid

    25. november 2019

    Me pole mitte kunagi rääkinud veekonkurentidest, sest neid on meil vähe. Ma mõtlen päris konkurente, kellel oleksid ausad ja eetilised väärtused nagu meil ning kes paneksid meid enda arengus veel rohkem pingutama. Hea konkurents on arendav ettevõtte jaoks.

    Esimest korda võtan üldse sellel teemal sõna. Mitte ametlikult vaid lihtsalt enda arvamust avaldades.

    Just avasin enda arvutis faili, mida tõenäoliselt üks meie mitte-nii-eetiline-konkurent on koostanud pealkirjaga:“Kuidas mustata *meie ettevõtet*.“ See fail jõudis meieni, kuna selle firma töötaja valis kogemata vale adressaadi… Faili sisu on ka, kuidas valetada…

    Ma lihtsalt loen seda ja mõtlen, et kuidas sellised ettevõtted enda töötajatesse suhtuvad. Kas nad austavad neid? Kas nad toetavad neid? Kui õiglaselt nad enda töötajaid kohtlevad? Jne.

    Tavaliselt konkurendid keskenduvad enda eelistele ja tugevustele, jälgivad, mida teised konkurendid ümberringi teevad. See on aluseks arendustele. Hea ja tugev konkurents paneb ettevõtted pingutama nii toodete-teenuste kui ka inimeste arendamise nimel. See paneb ettevõtteid tööle võtma professionaale, maksma suuremaid palkasid (tööturu konkurents), tegema innovatsiooni ja tootearendusi.

    Mis saab aga siis, kui sa otsustad minna teist teed? Kui kaugele sellega jõuab? Võib-olla kuhugi ikka. Siiski, ma pean sellist ärieetikat pigem „koolikiusamiseks,“ kus kiusaja ei oska enda kohta ühtegi head asja või omadust mõelda ja elab seda teiste peal välja.  Ma ei tahaks ise töötada ühegi kiusaja heaks ise, ma poleks uhke selle üle.

    Mis paneb ettevõtted selliselt käituma? Inimesed selle taga? Ahastus? Ettevõtte põhiväärtused? Viimaste taga on endiselt siiski inimesed. Kui ei saa heaga, siis võib halvaga? See on halb eeskuju ka meie ühiskonnale ja tulevastele põlvedele.  

    Ma leian, et selline ärimudel ei ole eetiline. Eriti kahju on inimestest, kes sellise äri jaoks tööd peavad tegema. Taaskord on mul hea meel tõdeda, et töötan Saku Lätes, kus inimesi päriselt ka hinnatakse. Kõik väärtused algavad inimestest ettevõtte sees, kes seda firmat üles ehitavad ja arendavad.

    Ma tean, et ettevõtted peavad leidma selle enda „erilise faktori,“ millega eristuda konkurentidest, aga eriline faktor võiks olla päris tugevus ja eelis. Selleks pole kindlasti fail „Kuidas mustata *ettevõtet X*.“ Ma võin öelda, et iga ettevõtte saab kindlasti leida enda eelised, kui seda tööd ja ettevõtet arendatakse südamega.

    *Kordan, et tegu on minu isikliku arvamusega ja ei kajasta meie ettevõtte ametlikku seisukohta.

    Airi
    Saku Läte
    Joogivesi, mis hoolib