• Detsember ehk laske hingata

    09. detsember 2019

    Detsember on üks mu lemmikkuudest. Teatud mõttes. Isiklikus elus. Tööelus aga… uuuuuuuuuh, hingan sügavalt välja. Ma saan aru, et paljudes ärides on see super müügikuu. Ma saan aru, et paljud sel ajal küsivad sponsorlust või heategevuseks toetust, kuna inimesed ja ettevõtted on siis helgemad. AGA. Ma võin öelda, et mul on päeva lõpuks telefoni aku tühi ja iga järgmine müügi- või heategevuskõne või kiri tekitab pigem negatiivseid emotsioone.

    See hakkab pihta muidugi juba novembrikuus, kus postkast on annetussoovidest ja müügipakkumistest pungil. Meil on põhimõte, et vastame igale sponsorluskirjale, mis on okei. Inimene on vaeva näinud, et kirjutada, siis tuleb vastata. (Mõningal juhul need kirjad jõuavad spämmikausta juba serveris ja siis tõesti pole need meieni jõudnud).

    Nüüd aga.. kui sa otsustad vastata „EI“ ühele heategevusüritusele, sest tõesti ühe ettevõte (meie puhul keskmise suurusega) ei jõua 100-le üritusele annetust teha, siis hakkab alles „trall“ pihta. „Sa julgesid EI vastata? Südametu! Häbematu!“ Samas, kui oled juba 20-le üritusele õla alla pannud eelnevalt ja annetusi teinud.. Olles siis ise väga südametu seal juures muidugi. Sellised negatiivsed tagasisided panevad mõtlema, et äkki on parem teha nii nagu osad ettevõtted? Lihtsalt ei vasta. Jääb vähemasti üks järjekordne „sa-oled-südametu“ kiri või telefonikõne saamata.

    … ja siis kõik need müügikõned. Ma väga hindan häid müügikõnesid, ka meie äri (ja iga äri üldse!) peab müüma. Jõulude ajal on konkurents eriti suur ja siis müüakse mõnes ettevõttes vahendeid valimata. Jälle ikka selle negatiivsusega, millega mind (ja usun, et paljusid teisi) tegelikult ostma ei pane. „Sa ei osta jõuludeks ajalehe reklaami? ISSAND, mis ettevõte te olete. Selline pakkumine mööda lasta? See on elus ühekordne ja ei tule enam kunagi tagasi. Sa oled halb turundusjuht kui seda pakkumist ei võta.“ Päris sellise sõnastusega otseselt pole ma kõnet saanud, aga siiski idee jääb tihti samaks. Üritatakse jätta mulje, et a) sa oled kehv enda töös, kui sa nende toodet või teenust ei osta b) see on ükskord-elus pakkumine ja rohkem sellist ei tule järgmise 100 aasta jooksul või siis c) selline ettevõte nagu teie ja ei või nüüd aidata, kas häbi pole?

    Jah, just selline on turundusinimeste november ja detsember. Kuulata telefonis või kirja teel, kui südametu sa oled, kui vastad EI kellelegi või siis kui halba tööd sa teed, kui sa just „seda teenust või toodet“ ei osta.

    Eristuvad need, kes meeleheitlikku müüki ei tee ja on viisakad ning ei ole pealesuruvad. Inimlik suhtumine läheb palju paremini peale kui sunnitud müük, mis on negatiivse maiguga. Heategevusinimesed ei pruugi teada, aga müügiinimesed teavad, et vähemasti turundusinimesed saavad igapäevaselt palju müügikõnesid. Hea müügiinimesena soovitan selle faktiga arvestada, siis on võimalik ka paremini tulemuseni jõuda ehk reaalse müügini 😊

     

    Airi
    Saku Läte
    Joogivesi, mis hoolib