26. veebruar 2018
Jah, me kasutame selleks erinevaid meetodeid!
Kindlasti paljud teist on näinud automaatseid võitjate nimede generaatoreid. Miks need mugavad on? Võitja valik on 100% aus, erapooletu, sest võitja valib välja robot. Võitjaks võib saada igaüks. Lisaks on võimalus automaatsete generaatorite puhul filtreerida välja ainult “unikaalsed kommenteerijad” ehk igaüks osaleb loosis 1 häälega olenemata, kui palju ta kommentaare on jätnud postituse alla.
Samas, mõne kampaania/loosimise puhul ei pruugigi see oluline olla ja mõni ettevõte võib-olla soovibki just ühe inimese poolt võimalikult palju kommentaare.
Loosimisi on erinevaid. Kui loosis osalemiseks pead liituma nt. uudiskirjaga või sooritama ostu, siis kõige lihtsam viis on võitja välja loosida “tabelis” järjekorranumbri alusel. Võitja valib tavaliselt siis fortuuna, kelleks on üldjuhul keegi mu kolleegidest. Jah, kasutan seda meetodit vahel ka siis, kui osalejaid on nt 10 000.
Tõenäoliselt, kui sa mingist loosimisest osa võtad (ja seda lausa avalikult nt Facebookis), siis see bränd, kes loosimist korraldab, ei ole sulle vastumeelne. Kampaanias osalejad on üldjuhul kliendid ja inimesed, kes on kaubamärgi suhtes positiivsed või neutraalsed.
Tõenäoliselt on sul seda asja või teenust ka vaja, mida loositakse.
Seega, võib öelda, et üldjuhul ettevõttel ei ole oluline, kes võidab. Kampaania eesmärk ei ole ainult midagi loosida või jõuda ainult selle ühe inimeseni, kes saab auhinna. Auhinnakulu on tavaliselt üks väiksemaid kulusid võrreldes reklaami leviku kuludega. Kampaania eesmärk on tegelikult brändituntus/uue toote-teenuse reklaamimine/sotsiaalne vastutus vms. Jagada “reklaami vaatamise ja lugemise” eest enda jälgijatele auhindu on lihtsalt üks tore viis enda kliente-jälgijaid kaasata :)
Minul kui kaubamärgi esindajal on ainult rõõm, kui meie tooted või teenused ka positiivset kasutust leiavad võitja poolt. Seda kasvõi edasikinkimise või jagamise näol.
Kas auhind antakse vahel enda tuttavale või loositakse võitjad nägude järgi?
Me pole mitte iial loosinud auhindu välja spetsiaalselt tuttavatele inimestele. Ettevõttel on pigem hea meel, kui inimene, kes pole tema kaubamärgiga kokku puutunud varem saab auhinna ehk siis siis auhinnasaajast võib saada ettevõtte tulevane klient. Kui auhinnasaaja juba aga on ettevõtte klient? Ka see on firmale positiivne- kingitus aitab tugevdada kliendisuhet! Igaljuhul ei ole ettevõte huvi loosida auhindasid välja tuttavatele.
Nüüd aga on tõesti üks punkt, millest avalikult vist keegi ei räägi…
Jah, me loosime vahel välja uue võitja! Miks?
Kui küsida, kas profiilipilt võib mõjutada auhinna saamist? Jah, kui teil on profiilipilt tugevat negatiivset sõnumit kandev (ma ei räägi siin kurbadest tsitaatidest) ja väga anonüümne (võltsnimi), siis tõesti võib juhtuda, et valitakse teine võitja. Kui su profiilinimi on Mari Pärnust, siis see ei ole meie jaoks takistus :)
Muide, meil on väga tihti Facebookis (ja ka Instagramis) loosimisi. Hoia silma peal! :)
Airi Freimuth
Saku Läte
Joogivesi, mis hoolib!