19. oktoober 2020
Ma olen rääkinud mitmel korral sponsorlustest, mis on oluline ja millele tuleks tähelepanu pöörata. Mis on aga ühele turundusjuhile veel suurem väljakutse kui sponsorlus? Palved eraisikutelt, kollektsionäärid, heategevus, „palun-tulge-vastu-ja-andke-tasuta-asi“ jne.
Tundub nagu ma oleksin karm naine ja ütlen ei „tavakodanikele“. Võiks ju ometi olla süda sees ja ikkagi tasuta asju anda, sest „suur ettevõte vs väike eraisik“. Jah, laias laastus oleksin nõus… kui ma ise ei töötaks selle inimesena, kes neid asju annab. Avaldan teile nüüd hoopis teise vaatenurga alt saladuse.
Saladus: ma ei mäleta ÜHTEGI korda, kus me oleksime kellelegi andud tasuta asju ja sellele EI OLEKS järgnenud kaebekirja või mingeid muid jamasid. Ma loodan, et ma kellelegi liiga ei tee, aga ma tõesti ei mäleta, et mõni tasuta asjade andmine oleks läinud ladusalt.
Mainin sissejuhatuseks, et alati küsitakse stiilis: „See oleks tore, kui te saadaks, kui ei saa, siis pole ka hullu, aga oleksin väga rõõmus, kuna kogun seda…“. Ja reaalsus…
… ja nagu aru saite, siis kui alguses need kirjad on oleks-tore-kui-te-saadaks-oleksin-tänulik, siis pärast need kirjad enam nii sõbralikud ei ole.😊 Need on pigem negatiivse tooniga, nõudvad, rõhuvad tihti ka kurbadele faktidele (keegi on raskesti haige peres, ma olen seda viimast ikka mitu korda lugenud). Lisaks mitmel korral on juhtunud, et kui küsitakse ühte asja, siis eeldatakse saaja poolt, et ta saab mitu, sest „suur ettevõte“. Tundub ka, et nt mõned inimesed eeldavad, et „refill“ on igal juhul elementaarne ja tasuta.
Kõik lood on veidi muudetud kujul, et inimesi poleks võimalik tuvastada.
Airi
Saku Läte
Joogivesi, mis hooli