• Miks ma ei taha „ühekordset“ reklaami osta?

    02. märts 2020

    Pühendan selle blogiposti kõikidele reklaamimüüjatele. Pole saladus, et turundusinimesed saavad nii *sada* kõne päevas ainulaadse võimalusega ja erakordse pakkumisega, mida mitte kunagi ei tule enam. Täna on üks nendest päevadest, kui ma tahaks oma telefoni kuhugi kaugele ära visata, sest ma ei saa aega nt isegi teed teha, ilma et telefon ei heliseks.

    Pane hääletule? Ei saa! Tööd on vaja teha, ootan teatuid kõnesid, teen ise kõnesid, personaalne tel nr on sama mis töö tel nr jne. Põhjuseid ikka leiab…

    Enamus suurematel ettevõtetel on üldiselt meediaplaanid aastaks enam-vähem paigas, detailid võivad küll muutuda, aga pinnad on ette broneeritud (peamiselt agentuuride poolt). Siiski, tehakse vahel ka lisareklaami, kasutatakse pindasid, mida polnud ennem konkreetselt ette planeeritud jms. Väiksemad ettevõtted ostavadki tihti „häid pakkumisi.“

    Mis siis juhtub siis, kui sa otsustad ükskord selle suurepärase „ühekordse“ (meediaplaani välise) reklaamipakkumise vastu võtta?

    Kõik kogenud turundusjuhid juba teavad, mis saama hakkab, aga räägin just reklaamimüüjatele minu kui kliendi vaatenurgast.

    • Lisamüük! Kohe, kui olen saatnud reklaamipinna kinnituse, tuleb kohe uus pakkumine e-mailile. Tavaline müügitaktika, kui juba ühe müügi saad, siis proovi maksimaalselt juurdemüüki teha. See ongi normaalne, aga… kui sa saadad uue pakkumise e-mailile, samal ajal kohe helistad (kusjuures ma ei saa vastata), siis helistad uuesti ja kohe varsti jälle ja siis saadad veel ühe e-maili, kas olen eelneva kätte saanud (seda muidugi kõik 30 minuti sees), siis võid päris kindel olla, et sellel müügile JAH vastust ei saa.

    Vihje: tee parem 1 kõne või saada 1 e-mail, kui soovid lisaks müüa reklaampinda. Jäta hingamisruumi (nt 1 päev). 6 vastamata kõnet ja 2 e-maili 30 minuti jooksul ei ole ausalt normaalne. Me niikuinii turundajana teame, et neid megapakkumisi tuleb päriselt veel.. nt järgmise kuu lõpus, kui on vaja müügiplaan täis saada 😊. Kui ma saan sellise kogemuse nagu eelnevalt mainitud, siis ma ei taha enam kunagi „ühekordseid“ reklaampindasid broneerida.

    • Reklaam ilmub vastaval kuupäeval kokkulepitult ja ma hakkan uusi kõnesid saama. Ei, mitte potentsiaalsetelt klientidelt, vaid hoopis reklaamipakkuja konkurentidelt, kes kõik mu „imelist“ reklaami nägid. „Teie reklaam jäi silma..“ kõlab hästi turundaja jaoks eks? Siis on jälle see konkurent pahane, et miks ma pole vastanud juba ühe tööpäeva jooksul… saamata aru, et tegelikult veel 10 müügiinimest nägid mu kaunist reklaami ja nad ka pakuks erakordset võimalust mulle… need kõik on nii ainulaadsed võimalused, et mul on silme eest kirju ja mul on kujunenud täielik immuunsus neile kirjadele.

    Vihje: turundajatele öeldakse, et ERISTU. Siinkohal ütleks ka müügiinimestele, et eristu. Ma ütlen ausalt, et ma näen pealkirja AJALEHT X , SUPERMEGAPAKKUMINE ja seal on kirja sisu midagi.. ja mingid numbrid ja ma automaatselt vastan: aitäh, aga me ei soovi. A kuidas eristuda? Ma ei tea sellele vastust, küll aga tean, et hea kliendisuhte loomine aitab sellele ALATI kaasa. Mõtle pikaajalisemalt. Kui sa pommitad e-mailide või kõnedega sageli, siis sa oled tõenäoliselt, aus olles, veidi tüütu. Muidugi võib see ka olla üks taktikatest- olla tüütu, seni kuni vastaspool enam ei jaksa ja ta lihtsalt nõus on, aga enamus kogenud turundusinimesed vastavad lihtsalt külma südamega EI ja see EI võib kehtida igavesti.

    • Ennem oli kõik roosiline, aga „uups.. enam ei olegi! Teie reklaam vist ei tööta, aga teistel töötab.“ Me üldiselt ei tee portaalides reklaami (üldiselt). Meil on veidi teistsugune äri ja valime siiski väga läbimõeldult kanaleid, muidugi vahel ka katsetame (muidu ju ei saaks teada..). See ühekordne reklaam on reklaam, aga kui edukas siiski… Muidugi, reklaam maksab raha, aga pidev „pesupulbrireklaamiefekt“ on kaubamärkide jaoks siiski parem. Jah, tarbijale see väidetavalt ei meeldi. Siiski, see on brändingu osa.

    Siinkohal tavaliselt reklaamimüüjad räägivad sellest kanalist kui supervõimalusest, kiidavad taevani ja siis nad teavad tegelikult juba eos, et su reklaam ei tööta sellisel kujul… sest ka neil on kogemusi! Aga kui sa oled juba selle müügi saanud eks? Jällegi, minnes tagasi eelmise punkti juurde- pikaajaline kliendisuhe vs. kiire ühekordne raha? Jah, mind paneb imestama, et nii mõnigi valib selle viimase. Väga paljud! Seega, eristu ja ole pikaajalise suhte looja 😊.

    Airi
    Saku Läte
    Joogivesi, mis hoolib