• Milline reklaam on täiuslik?

    24. veebruar 2020

    Kõik turundusinimesed teavad, et alati ettevõtte sekretär või laohoidja või sõprus-kamp ükskõik, mis osakonnast on neist alati targemad. No nad teavad alati, et sinu tehtud tekstid või kujundused ei kõlba kuhugi ja nemad oskaks ikka palju paremini teha…

    …seni, kuni nad neid asju ise tegema hakkavad.

    Ma olen õppinud reklaamipsühholoogiat, ma olen teinud palju „katseid“ (nt. jälginud ka seda, milline tekst, milline pealkiri ja milline bänner töötab paremini). Muidugi, ma saan detailselt mõõta seda ainult Interneti kanalites. Siiski, ma hingan ja elan turunduse maailmas. Nii nagu pühendunud mehhaanikud enda maailmas või pühendunud müügiesindajad oma maailmas. Neil kõigil on enda nipid.

    Ometi teevad need mehhaanikud või müügiesindajad (soovitavalt kambaga) ettepanekuid, et su töö on HALB. Või noh, käib kah, AGA NEMAD KAMBAKESI OTSUSTASID…

    Oijah. Siis sa vaatad seda lahendust, mis nad välja pakuvad.. Nemad kümnekesi vs sina üksinda ja sa TEAD juba ette, et see pealkiri või see kujundus EI TÖÖTA. Aga neid on 10 eks? Okei, testime ära (jaa, sa juba tead tulemust…).

    Mhm, ma ei istunud seal ülikoolis kõik need aastad niisama, ma ei töötanud kõik need aastad jalgu kõlgutades 😊. Siis tulevad tulemused kampaania puhul või bännerite-tekstide avamiste statistika. Muidugi see ei tööta nii hästi. Jah, need 10 „eksperti“ eksisid.

    Ja siis sa mõtled: miks? Miks ma seda teen? Miks ma üldse võtan neid kuulda. Et vältida kriitikat enda suunal- oled paha kolleeg, kui ütled, et sorry, ma ei arvesta teie arvamusega, sest see ei tööta? Kuidas sa tõestad neile, et see ei tööta siis?

    Ütled, et sul on kogemust? Jah.. nad naeravad su välja. Isegi, kui sul on palju kogemust, aga nemad kümnekesi ju…

    Kas te arvate, et ma teavitan neid eksperte pärast, kui nad on eksinud? Mkm. Milleks nende mulli purustada. Aga äkki peaks?

    Kui tuleb järgmine kampaania, teavitus või uudis, siis ju algab kõik otsast pihta…

    Samas, ega turundusinimese mõeldud ideed oleks ju veelgi halvemini töötanud- daaa!

    Õnneks, mu Saku Läte kolleegid on mõistvad, aga alati (ükskõik, kus maailmas) tekib ikka seda olukorda.

    See artikkel oli pühendusega kõikidele maailma turundusinimestele 😊

    Airi
    Saku Läte
    Joogivesi, mis hoolib