• Konverentsid: 10 enneolematut imenippi, mis töötavad kohe!

    09. märts 2020

    Kõige hullemad kriitikud on alati need, kes ise kaugelt vaatavad, suuri asju teha ei julge või ei taha, istuvad diivanil ja näitavad näpuga. Kõik teevad kõike valesti.. ja kui küsida, et mis nemad siis teinud on, et siin kritiseerivad? Nad on professionaalsed näpuga näitajad. Kah ju elukutse..

    Nüüd võtan ka selle diivanitädi rolli ja näitan näpuga. Tundub lõbus amet. Ise justkui midagi tegema ei pea. Tavaliselt olen ise see, kes tsirkust korraldab, seekord proovin teist rolli.

    Kommertskonverentsid. Olen ise ka esinenud paaril korral. Rohkem olen olnud kuulaja rollis. Ma endiselt motiveerin ennast, et tahaksin taas minna mingit turunduskonverentsi kuulama. Mitte et esinejad oleksid halvad, üldjuhul mitte, aga…

    Need teemad! „Kuidas teha maailma parimat turundust?“ „Kohe-kohe juhtub *valdkonna nimi, kus sa töötad* maailmas midagi erakorralist ja sa oled juba eile rongist maha jäänud! Kuidas päästa end katastroofist ja olla parem *sinu ametinimi*?“ „Kuidas saada miljonäriks?“

    Need olid muidugi väljamõeldud teemad praegu, aga saate ideest aru… Siis lapsena või varajase täiskasvanuna sa mõtled: Vau, lahe, ma pole kursis sellega. Ossa, kui targad kõik on. Ma saan nii palju vastuseid! Ma saan geeniuseks, kui sealt konverentsilt tagasi tulen.

    Võib-olla saadki. Tuleb järgmine konverents, samalaadsed teemad.. ja järgmine, järgmine. Lõpuks mõtled endamisi, et oota, miks ma veel siis miljonäriks saanud pole? Või siis, miks kõik need inimesed pole nüüd maailma parimad turundajad, sest selleks oli ju 10 imenippi.

    10-15 aasta pärast loed taaskord konverentsi teemasid. Ikka need samad, mis igal aastal: kohe-kohe on midagi erakorralist juhtumas, sa jäid rongist maha; kuidas saada parimaks…; kuidas saada rikkamaks; kuidas saada kõhnemaks homme… jne.

    Siis sa loed juba tuima näoga neid teemasid ja võid 110% ette ennustada, mida esineja hakkab rääkima. Kuidas saada miljonäriks? Mõtle üks lahe idee, erakordne, müü see toode või teenus maha võimalikult paljudele inimestele, ole ise kasusaaja. Kuidas teha mingi erakordne kampaania? Maksa palju raha agentuurile. Eduka kampaania valem? Õpi ära, kuidas numbritega õigesti käituda ja näita ainult neid numbreid, mida sul on kasulik näidata auditooriumile (okei, seda ei öelda, seda viimast hoitakse pigem saladuses, aga tegelikkus on umbes selline).

    …ja nii sa lähedki siis neid vastuseid otsima lootes, et kellelgi on päriselt midagi enneolematut öelda. Maksad raha ka selle eest. …ja siis mõtled, et kommertskonverentsid ongi ainult meelelahutus. Meelelahutust on ka vaja. Sealt ei saa ja ei peagi vastuseid või ideid saama. Seal lihtsalt käivadki inimesed koos, sest lõbus on (ja tööandja maksab…). Üks teistmoodi tööpäev kolleegidega või üksi.

    #RohkemTeaduskonverentseTurundusValdkonda

    Airi
    Saku Läte
    Joogivesi, mis hoolib