• 5 soovitust blogijatele/instagrammeritele/youtuberitele ettevõtte vaatenurgast

    04. november 2019

    Saame tihti (loe: iga päev) pakkumisi koostööks erinevate blogijate, instagrammerite, youtuberite ja muude tegijate käest. Mõningatel päevadel tekibki mul tunne, et kas siin maailmas on veel kedagi, kes EI OLE blogija või suunamudija või mõjuisik.

    Enamustel nendel mõjuisikutel on ca 100-1000 püsilugejat või jälgijat. Väidetavalt. Ma saan kontrollida ainult jälgijate/meeldimiste arvu. Ütleme nii, et üldjuhul ei ole see väga atraktiivne ettevõttele… Samas olen ka varasemalt rääkinud, et vahel see 100 inimese sihtrühm võib olla ettevõttele kasulikum kui nt 15 000 inimesega sihtrühm. Kõik oleneb, kes selles sihtrühmas on. Seega ongi mul blogijatele mõned soovitused ennem, kui nad masskirju (või harvadel juhtudel personaliseeritud kirju) saatma hakkavad koostööks.

    Allolevad soovitused on mõeldud esmakontakti puhul/esmakoostöö puhul.

     

    1. Vaata, kes on sinu jälgijaskond ja sihtrühm ning kuidas see päriselt ühildub ettevõttega, kellega sa koostööd soovid teha!

    Ma olen saanud kirju, kus üritatakse „jõuga“ panna klappima blogija valdkond vs ettevõtte valdkond ehk on aru saada, et see inimene väga väga tahab saada meilt tasuta JURA kohvimasinat, aga ta blogi valdkond tegelikult (ehk jälgijaskond) ei ole üldse meie sihtrühm. Arvesta, et nii sa raiskad üldjuhul enda kui ka ettevõtte aega, sest EI-vastus on nii kiirem tulema. Seega, jälgi, et teil päriselt oleks ühised huvid nt. Saku Läte seisab keskkonna eest ja kui sinu blogi seisab ka keskkonna eest, siis saame teha võib-olla koostööd meie korduvkasutatavate toodete promoks.

     

    1. Kirjuta ametlik kiri e-postile, ära kirjuta Instagrami või Facebooki!

    Ma tean, et tänapäeva noor eelistab kiireid infokanaleid: suvalise sisuga kiri Instagrami ja asi korras. Tihti ei kasutata sõna „Tere.“ Tihti ei tutvustata ennast. Olen saanud väga palju kirju Instagrami analoogse sisuga „sooviks koostööd teha, mul on palju jälgijaid, oleks te huvitatud?: ) 😊“ Oluliselt suurem tõenäosus on saada JAH-vastus kirjutades ametlikule e-mailile (soovitavalt otse turundusinimesele või ka üldmeilile). Kindlasti alusta kirja tervitusega ja räägi, mis väärtuste ees sa seisad ning kuidas need väärtused võiksid ühilduda ettevõtte väärtustega.

     

    1. Jälgijate arv on ja ei ole ka oluline!

    Tihti teevad blogijad/suunamudijad selle vea, et nad ütlevad enda eeliseks ainult jälgijate arvu. Kogenud turundusinimesed teavad, et see ei pruugi tähendada mitte midagi: Instagrami jälgijad, kommenteerijad ja „like’ijad“ võivad olla ostetud, sihtgrupid ei pruugi üldse klappida (nt. Saku Läte tegutseb ainult Eesti turul ja kui su jälgijaskond on enamus USA-st, olgu või 1 miljon, siis meile ei ole sellest kasu). Seega, keskendu lisaks jälgijatele hoopis toonitamisele, kui kvaliteetne on su jälgijaskond ehk vastab ettevõtte sihtrühmale. ’

     

    1. Paku konkreetset ideed või koostööd!

    „Äkki te saaks mulle midagi saata, ükskõik mida?“ Ei ole hea kirja näide. Pigem paku konkreetset ideed näiteks: püsikoostöö 12-ks kuuks, kuu tasu nt 100 eur + km + tooted ja nt kord kuus postitad postituse.  Veel parem oleks (ehk siis edasijõudnutele), kui sul oleksid paketid välja töötatud.

     

    1. Anna tagasisidet peale koostöö tegemist!

    Ma võin seda muidugi 150 korda kirjutada ja soovitada, aga tean, et nii sponsorlused kui ka n.ö suunamudijad või mõjuisikud ei kipu andma tagasisidet. Kahjuks sellisel juhul riskite ka sellega, et koostöö tulevikus ei jätku. Väga vähesed blogijad (ma nimetan neid kvaliteetblogijateks).

     

    Airi
    Saku Läte
    Joogivesi, mis hoolib