• Sponsorlused VOL 2

    15. veebruar 2017

    Kirjutasin kunagi, mida peaks sponsorluskirja saatmise puhul arvesse võtma.
    Täna aga toon näiteid, kuidas garanteerida endale kiire „ei“ vastus.

    • Pommita ettevõtet kirjadega ja kõnedega! Kunagi soovitati, et kui su kirjale pole vastatud, siis helista üle ja saada korduskiri. Selle soovitusega tuleb veidi ettevaatlik olla, sest mul on olnud mitu juhtumit, kui ma ei ole vastanud sponsorluskirjale 24 tunni jooksul, siis saavad meie sekretärid mitmeid kõnesid ja korduskirju. Tuletan jälle meelde, et firmade põhitegevus ei ole sponsorlused ja sponsorluskirjade vastamiseks on tavaliselt teatud aeg (Saku Lätel on see 30 päeva). Kui sa pidevalt helistad ja kirjutad, siis see võib olla kiire võti EI saamiseks, sest inimestel ei jää aega kaaluda või kasvõi kolleegidega läbi arutada sponsorluse üle.
    • Millal ma saan tulla teie sponsorasjadele järgi või kelle nimele me saame arve teha? Olen saanud ka mitu sellist kirja, kus me ei ole mitte kunagi teinud selle organisatsiooniga koostööd ja me ei ole tuttavad, aga saadetakse kohe nt 2 kirja. Esimeses on sponsorlusavaldus ja teises on justkui kiri, et me oleme kohustatud sponsoreerima ehk millal saame juba asjad kätte? Tekitab kirja saajas negatiivseid emotsioone ja tõenäoliselt saab selline kiri Ei vastuse. (Oleneb muidugi kirjatoonist ka; ma räägin siin üleolevast toonist).
    • Kiri teiselt äriorganisatsioonilt. Kui äriorganisatsioon korraldab mingit üritust, siis selles ei ole midagi halba, et ta saadab sponsorlusavaldusi. Kuid saame aeg-ajalt ka selliseid avaldusi, kus äriorganisatsioon soovib lihtsalt endale toetust. Nad ei korralda mingit sotsiaalset üritust, kuid soovivad lihtsalt tasuta tooteid. Üks populaarseim ettekääne on, et kui meie tarbime teie toodet, siis see on teile reklaam. (Bartertehingud on ka kindlasti üks võimalus, kuid kui neid pakkumisi tuleb iga päev, siis paraku ei saa kõikide nende pakkumistega kaasa minna).
    • Varasem halb kogemus. Me toetasime ühte organisatsiooni mitu aastat. Igal aastal juhtus midagi, millega toetatav organisatsioon rikkus meievahelist lepingut. Viimasel aastal, kui neid toetasime, rikkusid nad lepingut oluliselt. Mina näiteks ei olekski julgenud enam uuesti kirju saata, aga nad saadavad meile taas igal aastal sponsorlustaotlusi, kuid probleemide vältimiseks me enam neid ei toeta.
    • Meil on kiire! On suhteliselt palju üritusi, mille kohta saadetakse avaldus viimasel hetkel. Sellisel juhul ollakse ettevõtte peale pahased, et kui mul toimub üritus homme, siis miks te kohe tunni jooksul mu kirjale ei vasta. Mulle saatis kunagi sponsorlusavalduse üks naisterahvas hommikul kell 7. Kell 9 saatis ta juba uue kirja, kus ütles, et neil on kell 10 koosolek ja olgu meil otsustatud kella 10-ks vastus. Muidugi ma vastasin „ei.“ Esiteks, suhtumise pärast ja teiseks, toetust küsiti ühe väliskülalise (poliitiku) toidulaua katmiseks. See ei lähe meie sponsorlussuundadega kokku. Saku Läte keskendub eelkõige Eestis elavatele noortele.

    See ei loe, kui kuulus keegi on. Loeb see, mida ettevõte toetab ja väärtustab. Saku Läte on keskendunud spordi ja noorsportlaste toetamisele ning toetame ka keskkonnasäästlikkust. Kindlasti oleme avatud ka muude põnevate üritustega kaasa lööma, kuid austage seejuures enda koostööpartnereid!

    Airi Freimuth
    turundusjuht