• Stress telefonikõnede ees

    25. märts 2019

    Ma olen üks neist inimestest, kes pigem ei karda esineda ja kes pigem ei karda rääkida ning kes võib vabalt ka improviseerida (omaette teema on see, kui kvaliteetne see on…), aga ometi on mul päevi, kus ma lihtsalt ei taha telefoniga rääkida!

    Ma saan peaaegu iga päev väga palju kõnesid; ilmselgelt olen kõigi müügiinimeste parim sihtmärk: turundaja (endiselt pean väga lugu müügiinimeste tööst). Lisaks siis muud töökõned. Mõni päev on aga selline, kus tahaks telefoni kuhugi kaugele ära visata, sest enam ei jaksa. Lausa tekib stress telefoni helisemise ees.

    Meil on sekretärid, kes on igas ettevõttes n.ö esimeseks filtriks, aga osavamad sõnasepad, kellele on pakiliselt kiire turundusjuhiga või ükskõik, kelle muu otsustajaga rääkida, suudavad sekretärides tekitada tunde, et kohe on käes paanika, kui nad omaniku, tegevjuhi või turundusjuhi numbrit ei anna. Mis siis, et see otsustaja on +40 kraadises palavikus haige. See ei loe, olen saanud kõnesid: “Ma tean, et sa oled haige, aga mul on siin huvitav pakkumine…“

    Teine grupp inimesi (müügiinimesi tavaliselt) on sellised, kes kindlasti e-mailile ei kirjuta ja soovivad, et sa ise neile tagasi helistaks. Võin kohe öelda, et seda üldjuhul ei juhtu. Lihtsalt ei ole aega.

    Ma saan iga päev mitmeid kõnesid ja kirju: „Teeks koostööd.“ Nipp neile müügiinimestele, kes soovivad jah-vastust saada, vähemasti kohtumiseks. Kirjutage siiski e-mailile. Ei lenda need e-mailid prügikasti (vähemasti minu puhul). Ma sihilikult ei tee telefoni teel otsuseid. Mulle meeldib otsuseid ennem läbi kaaluda. Kui on vaja kiiresti telefoni teel vastust, siis see on EI.

    Siis on inimesed, kes on pahased, kui sa nende teenust ei soovi osta. Oletame, et sulle helistab 3 turundusagentuuri päevas ja kui üks neist solvab sind: “Miks te meie teenust ei kasuta? Sellisel juhul ei tee te hästi oma tööd“- stiilis kõned, siis ta võib kindel olla, et ta just vajus nimekirja lõppu, kellega me sooviks koostööd teha.

    Võiks ju öelda, et lülita enda telefon välja, ära vasta, pane hääletuks. Jah, see on üks lahendus, aga kui sul on era ja ettevõtte number üks ja sama, siis on see suur probleem. Või need päevad, kus sa teatud kõnesid ootad, probleeme lahendad..

    Ma eelistan asju ajada e-maili teel ja päris kohtumiste teel. Muidugi, päris kohtumisteks peab ka aega varuma. Telefoniga rääkimine on mu viimane valik suuremate või väiksemate koostööde arutamiseks.

    Kindlasti eraisikutel, nii mõnelgi, on stress müügikõnede ees. Ärikliendina on see lihtsalt teistmoodi. Sa saad neid kõnesid nii palju ja nii erinevaid, et see väsitab lihtsalt.

    Ühesõnaga, soovin jõudu kõikidele müügiinimestele, sest ilmselgelt on see raske töö…

    Airi
    Saku Läte
    Joogivesi, mis hoolib