21. november 2019
Kõik inimesed on erinevad. Mõned on avatud, mõned mitte. Mõned räägivad enda pereelust töö juures, mõned mitte. See on normaalne. Need on inimeste isiklikud valikud.
Mis aga saab siis, kui töötajatele ei anta vajalikku informatsiooni või proovitakse kõike võimalikult saladuses hoida tööandja (juhtide) poolt?
Vahel töötajad ütlevad:“Vau, selline muudatus, miks keegi meile varem ei rääkinud?“ ja ma olen nõus nendega. Olles õppinud aastaid kommunikatsiooni, pean tähtsaks, et juhid jagaksid infot õigel ajal.
Millal on õige aeg? Üldjuhul mitte siis, kui kõik juba tehtud on.
Miks mitte? Sest see tekitab töötajates hirmu v.a juhul kui juht seda taotlebki.
Muidugi on vältimatud asju ja asju, mida päriselt ka ei saa alati rääkida: pole vaja tekitada ka üleliigseid jutte ja asjatut stressi töötajates. Lisaks, on asju, mida ei saagi ette ennustada või teada.
Kuidas siis tegelikult kasutada „saladusi“ ära õiges kontseptsioonis, nii et muuta hirm põnevuseks või positiivseks ootuseks?
„Alates tänasest teeme nii“ ei pruugi kõikidele meeldida ja seega on parm, kui n.ö negatiivsed üllatused oleks pööratud positiivseks ja töötajad teaksid teatud varuga asju ette.
Kuigi alati on inimesi, ükskõik, kuidas sa ka ei prooviks, kes on iga muudatuse vastu või tunnevad, et neid ei ole piisavalt kaasatud. Kui sa ise teed aga kõik selleks, et tunned, et sa oled kaasanud inimesi just sellisel tasemel nagu sa soovisid, siis tegelikult võib olla ongi kõik hästi…
Airi
Saku Läte
Joogivesi, mis hoolib