• Rahusta nad maha ja kõik saab korda… ehk juhtimise AB…X.

    03. veebruar 2020

    Töötajad on tüütud vahel. Mina ka. Koguaeg nõuavad midagi- tahavad palka juurde, motivatsiooni, hüvesid, koosolekuid, ülemuse isiklikku aega, personaalsust, ilusat kontorit, puuvilju teisipäeviti, jõulupreemiat, hambaravikompensatsiooni, uut tööautot ja veel kõiki asju, mida üldse soovida annab ja mida kõik teised „KINDLASTI“ alati saavad töö juures. Välja arvatud sina.

    Mis siis, et sa praegu saad spordikompensatsiooni, sul on vaba graafik tööl käimiseks, sul on toetav ülemus jne.. aga su sõbranna saab alati igal teisipäeval ÕUNU töö juures ja sina ei saa. See on ikkagi õnnest puudu! Sul on automaatselt põhjust olla rahulolematu!

    Sellised me oleme eks.

    Mida võib selle peale aga kõige kõrgem juht teha? Jah, mõned teist kindlasti eeldavad, et ma vastan- on toetav, kuulab ära, võta arvesse, mingid soovid laseb realiseerida, mingid ei lase… see oleks ideaalne, aga ma ei vasta päris nii.
    Räägin teile hoopis (turundusinimesele kohaselt😊), mida juht EI VÕIKS teha, aga mida ikkagi tehakse.

    Ma ei tea, kas te olete tähele pannud, et vahel kasutatakse taktikat (ja ma tunnistan nüüd ausalt üles, et olen ka seda kasutanud), kus korraldatakse mingi üritus või koosolek, kasvõi e-kiri, mille eesmärk on töötajate maha rahustamine. See ongi ainus eesmärk. Mida teeb siis juht? Laseb sul ennast välja elada ja kiidab kõike takka ja ütleb, et tegeleme sellega järgmisel aastal.

    Muidugi juht oma peas teab, et need soovid on ta to-do listis 1001. kohal alles ja ta salaja isegi loodab, et ei pea nende soovidega tegelikult enam kunagi tegelema ja töötajad unustavad ära. VALE! 😊

    Nad ei unusta! Isegi kui nad sellest ei räägi enam, siis nad mäletavad väga hästi ja endiselt ootavad…

    Kuidas siis VÕIKS juht hoopis sellises olukorras käituda, kui tal on vaja terve seltskond maha rahustada, aga samas ta teab, et ta ei soovi või ei saa niipea ise omanikelt kinnitust teatud „soove“ ellu viia.

    Õpi ära 2 erilist oskust. Need oskused on tõsi küll väga rasked, aga väga vajalikud elus ja juhi töös. Oskus öelda EI ja oskas tunnistada „ma pean seda vajalikuks, aga ma-ei-tea millal..“. Ja ma ei mõtle, et kui töötaja küsib ülemuselt, kas ta saaks seda, seda, teist, kolmandat, siis juht peaks ütlema karmilt iga asja peale EI, EI, EI ja EI. Täiesti okei on ka juhi suust kuulda, et ta ei tea või hetkel me ei saa sellega päriselt tegeleda. Ilma naljata. Kui lubad kohe (selleks, et saada see jama kaelast ära ja kõik need teised soovid ka veel..), et aasta pärast ootavad teid õunad, siis usu mind- töötajatel on see lausa kalendris kirjas.

    Ja siis põgeneda on juba raskem 😊

    Maha rahustamine on hea.. juhul kui sa oskad öelda EI ja oled oma töötajatega aus ning ei tekita valesid ootuseid. Kui sa juhina ei tea, millal mingid teemad võiksid päriselt aktuaalseks saada, siis sul on õigus seda ka välja öelda. Pole mõtet anda katteta lubadusi. Või kui sa isegi ütled, et tegeleme aasta pärast uuesti, siis tulebki tegeleda 😊 isegi kui ka siis on vastus EI.

    Kui sa tahad, et sinu ülemus oleks inimene, kellega sa saaksid ausalt rääkida, kes leiab sinu jaoks päriselt aega, kes julgeb sinuga aus olla, kes on empaatiavõimeline, kes ei jaga katteta lubadusi, siis kandideeri meile tööle kohvi tootejuhiks SIIT

    Airi
    Joogivesi, mis hoolib