• Numbrite turundamine

    27. august 2018

    Mulle helistas üks suurfirma müügiesindaja ja pakkus taaskord võimalust osaleda järjekordsel turunduskonverentsil. Ma olen väga palju ja eeskujulikult käinud paljudel konverentsidel ning koolitustel. Siis aga jäin ma mõtlema, et kunagi käisin ma erilise põnevusega konverentsidel kuulamas kõiki toredaid edulugusid sh turunduse valdkonnas. Täna mul sellist põnevust enam ei ole.. miks?
    Nii mõnigi turunduskonverentsi ettekanne näeb välja nt. järgmine:
    „Me tegime kampaania ja meie müük tõusis 500%“
    „Me tulime välja uuenenud logoga, pakendiga ja meie müük tõusis 1000%“
    „Turunduses on just see trend ja kui sa seda ei jälgi praegu, siis võid koju minna. Meie järgime seda ja meie müük tõusis..“
    Jne.
    Ma ei ütle, et need on halvad näited või igavad või ebahuvitavad. Tihti on need väga toredad lood, aga olles töötanud tänaseks juba turundusvaldkonnas veidi rohkem kui mõned aastad, siis ma tean liiga hästi ka taustategevusi ja sellist imelist asja nagu „numbrite turundamine.“

    Numbrite turundamine on justkui Instagrami konto omamine, kuhu postitad ainult ilusaid pilte. Tihti sellised ettekanded jäävad mulle endale pinnapealseks. Need on ilusad ja toredad, aga väga paljud ei taha rääkida, sellest et palju nad sellele turundustegevusele tegelikult investeerisid ettevõtte raha ja enda isiklikku energiat.

    Teistele saad neid numbreid esitleda, mida parasjagu on vaja esitleda. Kui müük kasvas 100% ehk kampaania oli üliedukas?, siis parem jätad mainimata, et turunduskulud kasvasid 120%. Kui ühe toote müük kasvas 130%, siis parem jätad mainimata, et teise olulise toote müük vähenes…

    Samas, miks nad peaksidki rääkima nendest asjadest? Iga turundusinimene on oma töövõitude üle õnnelik. Ka turundusinimesed peavad tegelikult tohutult tegema eeltööd enne suuri kampaaniaid. Keegi ei taha rääkida, kui keeruline on tegelikult teha põhjalikku tasuvusarvestust, planeeritavat kasvu ennustada, omanikele või juhtidele enda ideid maha müüa. See on protsess, mille sees on iga turundusjuht ja me teame, et see on omaette medalit väärt.

    Osad inimesed näevad turundusosakonda kui kuluallikat ja seega on turundusjuhtidel eriline pinge peal tõestada, et nende töö kannab päriselt ka vilja. Me ise teame ja usume seda, aga inimesi huvitavad faktid. Kui sa saad öelda, et müük kasvas 100%, siis on see usutav. Kui sa mainiksid, et aga turunduskulud kasvasid.., siis see juba vähendab usaldust. Kuigi on loogiline ju, et enne lõikamist tuleb midagi ka külvata. Vahel inimesed ei mõista seda. Kui sa veel mainid, et sa „arvad“, siis ei usu sind keegi.

    Sellisel juhul lasubki turundusjuhtidel see pinge näidata „ilusaid pilte,“ jättes mainimata selle vaeva ja raske töö, mis seal tegelikult taga oli.

    Ma läheks sellisele konverentsile, kus keegi räägiks päriselt, mis protsess on tasuvusarvestuse tegemine, kui keeruline on enda ideed müüa juhile, eriti sellisele juhile, kelle jaoks on turundus puhtalt kuluallikas. Hea meelega kuulaks ka EI vastuseid omanikelt ja kuidas siis edasi minna? Hea meelega kuulaks väikeseid või suuri põrumisi ja kuidas neist õppida?

    Kui konverentsil keegi, aga räägib, kuidas 1 tee on õige ja kõik peaks nii tegema või edulood rajanevad mingitel kindlatel valemitel, siis seda ma ei usu. Tõestuseks on neil alati näidata numbrid. Numbrid ei saa ju eksida.. tõsi, aga numbreid saab turundada nagu juba ennem rääkisin. Näidata neid pilte, mis sulle endale meeldivad ja nii ei pruugigi väliselt mitte kunagi mõni kampaania ebaõnnestuda.

    Airi
    Saku Läte
    Joogivesi, mis hoolib