• Kullast kest aga seest….

    04. veebruar 2019

    Ma vaatan suurfirmade ja väikefirmade reklaame. Inimesed tihti naeratavad ja naeravad reklaamides ning on õnnelikud. Reklaamipsühholoogias ka õpetatakse, et naeratus kutsub toodet rohkem ostma. See toode või teenus teeb õnnelikuks ja elu lihtsamaks. Vähemasti tundub nii või see peaks sellise tunde tekitama.

    Ma olen mõelnud, et mis nende kardinate taga tegelikult on? Iga ettevõte tahab paista parimana igas valdkonnas: parim toode-teenus, parim tööandja, parimate reklaamlahenduste väljamõtleja, parim-parim. Selles ei ole midagi halba. Ma kiidan ettevõtteid, kes soovivad saada parimaks, sest sellest võidavad nii töötajad kui ka kliendid.

    Mis oleks aga siis, kui kardinate taga ei ole nii naervad inimesed nagu on sinu ettevõtte reklaamides? Kui te lubate klientidele naeratusi ja head elu enda toodet ja teenust tarbides, siis te võiksite ka garanteerida naeratused enda töötajatele.

    Muidugi, nagu ma varem olen rääkinud, siis inimesed soovivad alati veel paremat ja see on ka tavaline. Kui sa pakud suppi, siis nad soovivad sinna kõrvale ka leiba. Kui sa pakud sinna kõrvale ka leiba, siis nad soovivad praadi lisaks jne. „Igas normaalses ettevõttes on nii! Meil ei ole“ ehk töötajad arvavad, et mujal pakutakse veel lisaks magustoitu, kuigi tegelikult üldjuhul mitte. See on täiesti normaalne. Paljud inimesed kui ka ettevõtted soovivad tihti veel paremat-veel kõrgemale. Ma isiklikult arvan, et peabki soovima (samal ajal muidugi nautides seda, mis sul hetkel on).

    Teine asi on aga siis, kui on päriselt halb töökeskkond või kehv töötajate kohtlemine nt. ei maksta palkasid õigel ajal, töötajatesse väga halb ja üleolev suhtumine jne. Väga hea on siis ka kõrvalvaatajal soovitada: tule ära! See pole nii lihtne, sest on vaja leida uus töö, parem tööandja, teha taustatööd.

    Mis põhjustab selle halva keskkonna või töötajast mitte hoolimise? Ma arvan, et ettevõtte väärtused tulevad omanikelt või juhtkonnalt või lihtsalt liidrilt, kes mõjutab ettevõttesiseseid protsesse ja suhtlust. Need liidrid ei pruugi olla juhtkonnast või omanikud. Need liidrid võivad olla ka tavatöötajad.

    Kõige parem töökeskkond on nende tiimide vahel, kes on ühtsed ehk jagavad teatud samasid väärtuseid. Juhtidel on siin oluline roll tiimide kokku panemisel, selleks et tagada töötajatele hea igapäevane keskkond. Kui tiimis on inimene, kes sinna ei sobi, siis paraku tulebki see raske samm teha… Ainult selleks, et kõigil oleks hea olla, ka sellel inimesel, kes meeskonda ei sobi. Ta sobib kuhugi mujale meeskonda. Ei ole olemas halbu ja häid töötajaid, vaid igale ühele on sobilik teatud keskkond.

    Iga ettevõte on ka pidevas arengus, ükski ettevõte ei ole see täna, kes ta oli 5 aastat tagasi või 10 aastat tagasi. Nii ka Saku Läte. Saku Läte 10 aastat tagasi vs Saku Läte täna tööandjana on nagu öö ja päev. Need, kes töötasid siin 10 aastat tagasi ei kujuta ette, milliseks see ettevõte on täna arenenud. Täna saab Saku Läte kohta öelda kullast kest ja kullast sisu ja olla uhke selle üle.

    Kuidas seda saavutada? Tegevjuhil ja juhtkonnal on siin väga suur roll. Tugev tegevjuht on selle aluseks, et ettevõtte protsessid liiguksid õiges suunas. Paraku eeldab see ka väheste või rohkemate inimeste väljavahetamist. See ongi normaalne osa arengust. Vahel inimesed arenevad ettevõttega koos, vahel mitte. Ei peagi arenema samas suunas, kuhu liigub ettevõte. Sellisel juhul tasubki endale leida see suund, kuhu sulle isiklikult meeldib edasi liikuda.

    Ma soovin, et Eestis oleks rohkem selliseid ettevõtteid nagu Saku Läte täna on: pidevas arengus, töötajale ja kliendile päriselt orienteeritud ning juhtidega, kes soosivad seda kõike.

    Airi
    Saku Läte
    Joogivesi, mis hoolib