• Kas suurfirmasid ei huvita eraisikud?

    14. jaanuar 2019

    Olen lugenud erinevatest blogidest ja Interneti kommentaaridest, et eraisikud tihti arvavad, et suurfirmade jaoks ei ole nad eriti olulised ja suurfirmade jaoks oled sa lihtsalt…

    Mainin kohe ära, et see pole tõsi.

    Ma ka kunagi mõtlesin, et kui ma helistan ja midagi küsin või on vaja mingit probleemi lahendada, siis tõenäoliselt mingile suurettevõttele olen tühi koht ja keegi iial ei mäleta mind ja see „võtame arvesse“ lendab otsejoones prügikasti. Eeldasin, et ärikliente hoitakse tõenäoliselt rohkem. Tõsi on see, et eraisik toob üldjuhul vähem raha sisse kui äriklient, kes tavaliselt tellib suuremates kogustes (alati ei pruugi see muidugi ka nii olla).

    Nüüd aga tean, et asjad on teistmoodi. Vähemasti Saku Lätes. Jah, häid kliente hoitakse, olgu ta siis äriklient või eraklient. Kes ei sooviks endale head klienti või koostööpartnerit? Valgustan teile aga nüüd kulisside tagant, mis juhtub siis, kui nt. erakliendil on probleem ettevõtte mingi teenuse või tootega või kui eraisik soovib mingit ettepanekut saata, koostöösoovi avaldada (sponsorlus).

    Reaalsus on see, et väga suur osa firmast võib tegeleda nt pool päeva või terve päeva just Sinu (erakliendi/eraisiku) mure lahendamisega. Mitu osakonda, mitmed töötajad. Meie inimesed võtavad väga südamesse igat päringut nt. kasvõi seda, kui klient küsib lihtsalt, et millal meie kuller tema juurde jõuab või kui klient tegi kogemata valetellimuse või soovib üldse eritellimust.

    Tegelikkus on see, et kõik pingutavad selle ühe erakliendi nimel, et ta saaks enda päringule vastuse ja tema jaoks positiivse vastuse (nt. eritellimuste puhul).

    Vahel on nii, et eraisik teeb mingi ettepaneku firmale. Siinkohal pean ütlema, et see ei lenda ka prügikasti. Kõik ettepanekud vaadatakse alati üle. Miks seda ei arvestata? Vahel lihtsalt on nii, et see, mis ühele isikule tundub mõistlik ei ole tegelikult mõistlik tervele firmale või teistele klientidele. Kõik inimesed ongi erinevad ja kõikidel inimestel on erinevad soovid, vajadused ning arvamused.

    On aga üks asi, mida Saku Läte 2019. aastal (aasta lõpuks ma loodan) teeb. Meil on tulnud mõned väga üksikud ettepanekud ja need ettepanekud andsid meile jõudu ja innustust. Oleme rajamas e-poodi ja iseteeninduskeskust, mis on mugav ka eraisikule! Ja mida eraisikud on soovinud.

    Räägin selle e-poe võimalustest lähemalt, kui me hakkame seda juba valmis saama. Igal juhul on see näide, kus oleme võtnud väga tugevalt (väheste!) klientide soovi arvesse ja pidanud seda ka ise mõistlikuks ning järgmiseks sammuks….

    Seega, ettepanekud, kommentaarid on tegelikult firmale just oodatud. Nii eraisikute kui ka firmade. Pigem, ühes normaalses ettevõttes, muudab see asju alati positiivsemaks.

    Airi
    Saku Läte
    Joogivesi, mis hoolib