• Eriolukord kardinate taga

    27. aprill 2020

    Kriis või eriolukord on aeg, kus kokku hoida. Ideaalis kõik võiks kõiki aidata. See olukord ei ole tingitud lihtsalt „klassikalisest“ majanduslangusest, vaid seal juures on ka väga suur oht tervisele viiruse näol. See on inimesed veidi erinevatesse leeridesse löönud.

    Osad töötavad edasi kodukontoris, osad isegi kontoris, osadel pole võimalik kodus tööd teha (nt. kullerid, arstid)- fakt on see, et paljud inimesed töötavad edasi.  Teised jällegi on sulgenud enda teenused, sh paljud need, kelle puhul riik pole otseselt seda palunud. See on ka arusaadav- ikkagi terviserisk. Samas tähendab see viimane väiketegijale 0 eurot käivet.

    Rääkides 0-käibest ja teiste aitamisest. Küsisin mitmelt üksikettevõtjalt, kas nad saaks meile järgmiseks kuuks ühe tellimuse teha (suurtellimus neile, kes peavad päriselt tööl käima ja ei saa kodus olla nt. tootmistöötajad, autojuhid). Ma sain peaaegu kõikidelt vastuseks: me ei tööta praegu. Ühest küljest, isegi, kui tahaksid aidata väiksemaid tegijaid, siis need konkreetsed ettevõtted ise ei soovi seda. Jällegi, see on arusaadav, sest on üks suur riskitegur, milleks on TERVIS, samas üksiktegijana kodus tööd tehes…? Eks nad ise teavad, miks nad tegelikult tellimusi täita ei soovi… Päriselt tellimusi täita on ikka „tüütu,“ kui saab ka teistmoodi 😊.

    Kuna olen ise turundusinimene, siis ma tean, et selles valdkonnas teenusepakkujana praegusel ajal on eriti keeruline elada. Mu postkast on ummistunud kirjadest, kus erinevad turundusagentuurid soovivad „appi tulla“ ehk enda teenust müüja. Tegelikult on tore, et turundusagentuurid näevad ka vaeva, et enda teenust päriselt müüa (ma varem ei ole sellist kirjade laviini kohanud kui nüüd).

    Rääkides eristumisest, siis tegelikult pean tunnistama, et kõikidel on neil sarnased kirjad 😊. Isegi samad pealkirjad „tuleme appi.“ Niipalju siis eristumisest. Ma olen sellest varem ka rääkinud, et me tegelikult kõik eristume sellega, et eristumegi samasuguselt… sest päris eristumine oleks võib-olla paljudele klientidele ebameeldiv või sobiks nišitootele. Me teeme kõik „eristudes“ sarnaseid asju.

    Mis aga selle koha pealt miinuseks on- enamus kirjad on standard copy-paste kirjad, kus pole uuritud isegi ettevõtte tausta. Mulle jäi silma nendest 20st kirjast just üks spetsiifiline, kes ütles, et nad suurendaksid meie B2B müüke Instagrami (IG) reklaamiga mitmekordselt. Kõik, kes töötavad B2B turunduses said praegu aru, kus nali oli. Ausalt, ma võin öelda kirja põhjal, et sellel firmal on väga vähe teadmisi B2B turundusest. Käia välja lubadus suurendada müüke mitmekordselt (IG abil)- vau, lihtsalt vau.

    Kuidas siis palgata endale selline turundusagentuur, kes ei oska isegi sulle end maha müüa? Need, kes aru ei saanud, neile selgituseks, et B2B äris on lisaks turundusele suured müügiosakonnad. Öelda, et mõne IG postituse abil (või 10 postituse abil) suudaksid sa rohkem müüa kui mitukümmend inimest kokku ettevõttes kuu jooksul. Kõva sõna, peaks müügidirektorile vihje andma. Teeme ära?

    Airi
    Saku Läte
    Joogivesi, mis hoolib