• DYI marketing

    06. august 2018

    DYI Marketing ehk do-it-yourself marketing ehk isetehtud turundus! Paljudel ettevõtetel on võimalus teha koostööd suurte agentuuridega: reklaamibüroo, reklaamiagentuur, pakendi väljamõtlemise agentuur, kommunikatsiooniagentuur, disainiagentuur, ürituste korralduse ettevõte, sotsiaalmeedia agentuur, visuaalse identiteedi agentuur jne jne.

    Loovtöö on kallis, lausa väga kallis ja ma arvan, et see peabki nii olema. Tehes ise loovtööd, siis ma tean, et sinna pandud energia on tohutu. Sisukas mõttetöö väsitab mind rohkem kui füüsiline töö.

    Ma kunagi mõtlesin, et veab neil inimestel, kes saavad igat sammu teha suurte agentuuridega, sest mina pean väga palju harrastama n.ö DYI marketingi ehk võimalikult palju asju ise tegema. Sellel on nii positiivseid külgi kui ka negatiivseid külgi.

    DYI marketingi puhul oleneb kõik väga palju tihti ühest või paarist inimesest ja sellest, kuidas nemad teisi inimese ja oma tööprotsesse juhivad.

    Positiivne külg isetegemisel:

    • Säästad väga palju raha! Nagu ma mainisin, siis loovtöö on väga kallis. Kui viia läbi igat kampaaniat, kommunikatsiooni jne agentuuriga, siis aasta lõpuks teeb see väga suure summa. Kindlasti kordades rohkem kui ise tehes.
    • Saad kogu protsessi ise kontrollida ja juhendada. Oled detailideni kursis iga protsessi osaga, ka nende osadega, mis ei pruugi otseselt su tööd puudutada.
    • Arendav. Kui sa pead igat detaili ise välja mõtlema, siis see paneb sind rohkem pingutama. Sa tahad võimalikult huvitavaid ja erinevaid lahendusi välja pakkuda, et mitte ennast kordama hakata.

    Negatiivne külg isetegemisel:

    • Ühe inimese tegemised või mõttemaailm võib jääda liiga ühekülgseks. Mina arvan, et arvamuste ja ideede paljusus on hea asi. Nipp: kaasa teisi enda ettevõttes, küsi nende arvamust või loo töörühmad.
    • Aeg! Aeg on meie väärtuslik vara ja aega on alati vähe. Ise kõike tehes töötad tõenäoliselt hommikust õhtuni ja ööni ja vajadusel nädalavahetusel. Ei pruugi, aga suuremate projektide puhul võib nii juhtuda. See omakorda võib viia ületöötamisele.
    • Sa oled ainus, kes on kõigega kursis. Kui sa jääd haigeks või sinuga midagi juhtub, siis teistel on raske küsimustele vastata ja neid lahendada. Nipp: hoia alati kedagi teist ka kursis! Kui sa sellega harjunud ei ole, siis tee seda sihilikult. Eriti vajalik on see nt. suurte ürituste korraldamise puhul.

     

    Kasutades ainult agentuure või enamusjaolt agentuure ja kandes ise ainult vahendaja rolli, siis see võib muutuda töötajale igavaks ja töö ei pruugi enam pinget pakkuda. Lisaks võivad ka enda oskused sellest oluliselt rooste jääda.

    Kas üksi teha on üldse võimalik? Jah, on!

    Siiski, täiesti üksi omas nurgas ei ole hea asju teha. Parim viis on kombineerida nt. agentuure või töörühmasid ja sinu individuaalset tööd. Kui algul võib tunduda hea mõttena kõiki asju ise teha (ja see ju säästab meeletult raha ka), siis pikemas perspektiivis võib see olla nii sulle kui ka ettevõttele kahjulik (loe negatiivseid külgi: liiga ühekülgne tegevus, sa ei saa enda mõtteid kellegagi vahetada, ületöötamine).

    Tihi kombineerides saab iga töölõik ka efektiivsemalt tehtud kui seda üksi tehes.

    Jälgi meie töötajate tegemisi ja loosimisi

     

    https://www.instagram.com/sakulateofficial/

    https://www.facebook.com/sakulatejoogivesi/

    Airi
    Saku Läte
    Joogivesi, mis hoolib