• Aga miks te Instagrami ei kasutanud 15 aastat tagasi?

    26. november 2018

    Aga miks te Instagrami ei kasutanud 15 aastat tagasi?

    Sest seda ei eksisteerinud siis!

    Olete märganud seda, et kui te olete ise läinud uude ettevõttesse tööle või tulnud teie ettevõttesse uus inimene tööle, siis väga tihti küsid ise või küsitakse: miks te ei kasuta seda programmi, miks te ei tee nii, miks pole juba varem tehtud nii jne?

    Need küsimused on vajalikud ja lausa hädavajalikud selleks, et õppida tundma taustsüsteemi. Kindlasti ei tasu ka lõputult jääda nende küsimuste taha peitu, sest alati oodatakse uuelt inimeselt tegusid, mis annavad positiivseid tulemusi.

    Raske on olla uus töötaja uues ettevõttes või isegi samas ettevõttes aga teises positsioonis. Kui sa aga lähed uude töökohta, siis tuleb kindlasti arvestada sisseelamisajaga, KUI sulle seda antakse. On ka juhuseid, kus pead vahel pea ees tulle hüppama.

    • Uuri taustsüsteemi, aga arvesta ka aastate erinevusega ja ettevõtte arenguga. Vahel võib olla nii, et ettevõte on kõigest aasta või paariga teinud olulise hüppe arengus, mis tähendab seda, et kõik uued süsteemid ei pruugi ka täna paigas veel olla.
    • Ära kritiseeri varasemaid tegevusi. Pigem proovi mõista, miks nii tehti ja mida sa täna saaksid paremini teha või mis vigasid vältida. Sa ei tea kunagi täpselt, mis oli varasemate aegade taustalugu, võimalused või korraldused.
    • Arvesta, et üks hea ettevõte arenebki pidevalt. Areng on täiesti loomulik osa. Arenemisega kaasnevad ka teatud muudatused, millega tuleb arvestada ehk ettevõtte on nagu inimene, kes on pidevas muutumises.
    • Kõike ei saagi korraga. Iga ettevõtte eesmärk on kasumi teenimine. Ettevõte keskendub teatud perioodil vastavalt oma võimalustele teatud osakondade, tütarettevõtete jne arendamisele. Seega, mõni asi võib olla väga hästi välja töötatud ja mõni asi jällegi vajab arendamist.
    • Varu kannatlikkust. Alati tekib olukordi, kus võivad tekkida lahkhelid olemasolevate töötajatega teemade üle, kus sina ei teadnud midagi ja tegid midagi, mida poleks tohtinud teha-öelda. See on mõlemalt poolt vaadatuna loogiline. Kõike ei jõuagi kirja panna ja kõike ei jõua korraga meelde jätta, tegu on inimestega ja vahel need konfliktid õpetavadki ja kasvatavad meid.
    • Sina oledki ettevõtte uus lisaväärtus. Ära unusta seda! Jaga enda kogemusi, ole sõbralik ja mõistev ning näita neile, milleks sa suuteline oled! Keskendu iseendale ja enda tööle ning selle kvaliteedile.

    Ma olen arvamusel, et ettepanekud on alati hea mõte, kuid siis peab olema ka valmis ei-vastust saama. Uuel positsioonil inimene tahab üldjoontes alati midagi muuta ja muutused ongi head tihti. Siiski, kuula ka oma alluvaid, kaaskolleege, juhte, sest nemad on enda valdkonna spetsialistid.

    Vahel on nii, et kui sa firmasiseselt alustad teist tööd, siis alles mõistad, miks su eelkäija või endine kolleeg või praegused kolleegid nii otsustasid ja nii käitusid, kuigi ennem mõistsid tegevusi hukka.

    Sellest olen ka eraldi postituse kirjutanud, kuidas teiste kingades tundub lihtne olla ja probleemid saavad paari sekundiga lahenduse „asjad peaksid nii olema.“ Tegelikkuses aga ise neid kingi kandes saad aru, et päris nii lihtsad need lahendused ei ole…

    Soovin edu ja kannatlikkust kõikidele inimestele, kes alustavad uues ametipositsioonis või ettevõttes enda tööd :-)

     

    Airi
    Joogivesi, mis hoolib
    Saku Läte