26. november 2018
Sest seda ei eksisteerinud siis!
Olete märganud seda, et kui te olete ise läinud uude ettevõttesse tööle või tulnud teie ettevõttesse uus inimene tööle, siis väga tihti küsid ise või küsitakse: miks te ei kasuta seda programmi, miks te ei tee nii, miks pole juba varem tehtud nii jne?
Need küsimused on vajalikud ja lausa hädavajalikud selleks, et õppida tundma taustsüsteemi. Kindlasti ei tasu ka lõputult jääda nende küsimuste taha peitu, sest alati oodatakse uuelt inimeselt tegusid, mis annavad positiivseid tulemusi.
Raske on olla uus töötaja uues ettevõttes või isegi samas ettevõttes aga teises positsioonis. Kui sa aga lähed uude töökohta, siis tuleb kindlasti arvestada sisseelamisajaga, KUI sulle seda antakse. On ka juhuseid, kus pead vahel pea ees tulle hüppama.
Ma olen arvamusel, et ettepanekud on alati hea mõte, kuid siis peab olema ka valmis ei-vastust saama. Uuel positsioonil inimene tahab üldjoontes alati midagi muuta ja muutused ongi head tihti. Siiski, kuula ka oma alluvaid, kaaskolleege, juhte, sest nemad on enda valdkonna spetsialistid.
Vahel on nii, et kui sa firmasiseselt alustad teist tööd, siis alles mõistad, miks su eelkäija või endine kolleeg või praegused kolleegid nii otsustasid ja nii käitusid, kuigi ennem mõistsid tegevusi hukka.
Sellest olen ka eraldi postituse kirjutanud, kuidas teiste kingades tundub lihtne olla ja probleemid saavad paari sekundiga lahenduse „asjad peaksid nii olema.“ Tegelikkuses aga ise neid kingi kandes saad aru, et päris nii lihtsad need lahendused ei ole…
Soovin edu ja kannatlikkust kõikidele inimestele, kes alustavad uues ametipositsioonis või ettevõttes enda tööd :-)
Airi
Joogivesi, mis hoolib
Saku Läte