• Tere, me sooviksime hinnapakkumist!

    09. veebruar 2017

    …ja sealt algavad seiklused ehk osta on vahel raskem kui müüa. Tuleb tuttav ette?

    Vahel ma mõtlen, et mis on osade ettevõtete eesmärk, sest müüa nad igatahes ei soovi.

    Kõige ehedam näide oli mul 15 aastat tagasi, kui soovisin osta hulgi koguse käepaelasid ürituse tarbeks (mitte Saku Lätes töötades) ja sain vastuseks müüjalt, et need on liiga kallid. See oli ainus lause kirjas.

    Veidi uskumatu, aga selliste kirjade- või kõnedega pean vahel ka praegu kokku puutuma.

    Tihti pakuvad firmad ka ise uudseid lahendusi, kuidas muuta sinu firma tööd paremaks ja lihtsamaks. Tunnistan, et mulle üldiselt sellised kirjad ei meeldi, sest need kirjad kipuvad olema üleolevad koostööpartneri suhtes. Kellele meeldiks töötada n.ö ülbe partneriga?

    Ma otsustasin ühe sellise pakkujaga kokku saada, kuna meil just oligi tarvis seda teenust (tegu oli väga mahuka arendustööga). Muidugi jättis pakkuja kirjades ja ka kohtumise alguses mulje, et tal on palju kogemust ja ideid, kuidas kõike paremaks muuta ning meie ei tea asjadest midagi. Ta tutvus väga põhjalikult meie soovidega, erisustega ja kohtumise lõpus nägin ja sain tema kõnest aru, et miski on mäda. Ta jäi järjest vaiksemaks, see enesekindlus, mis tal alguses oli, seda enam ei olnud. Oli ainult naeratus näol ja lubadus meile hinnapakkumine teha.

    Ma ootan seda hinnapakkumist nüüd juba aasta aega ja arvan, et seda ei tule mitte kunagi. Loo moraal seisneb selles, et ära alahinda enda klienti ja ülehinda enda võimeid.

    Olen kahjuks väga palju kokku puutunud ka selliste müüjatega, kes enda toote või teenuse kohta infot ei tea. Viimane selline juhtum oli täna, kus mulle reaalselt vastati küsimuse peale telefonis:“Kus ma peaksin teadma, ma pole seda toodet enam ammu müünud.“

    Tüüpiline vastus on ka:“Mul on väga kiire, ma ei jõua teile teenust pakkuda.“ Me saime kunagi ühe sellise kirja, kus üks teenusepakkuja (pean mainima, et tegu on ühe kalli teenusega) suhtles alguses meiega viisakalt, aga lõpuks kui hinnapakkumist ikkagi ei tulnud, siis nad saatsid kirja, et neil on nii kiire, otsige endale parem teine partner. Otsisimegi.

    Neid kogemusi on veel väga palju. Kui kunagi mulle ei olnud telefonimüüjad ja pensionifondide müügiinimesed poodides mulle meeltmööda, siis nüüd oskan väga hinnata seda, et nad viitsivad ja tahavad sulle teenust või toodet pakkuda. Nii raske on saada head teenindust ja nii raske on osta, eriti kui sa ei ole ise selle teenuse või toote ekspert.

    Muidugi on meil ka väga häid koostööpartnereid, kellega on meil pikaajalised suhted ja olen selle üle väga õnnelik.

    Ka Saku Läte jaoks on väga oluline pakkuda ka enda kliendile head teeninduse taset. Ärge unustage, et kui te olete Saku Läte kliendid, siis teil on enda personaalne kliendihaldur, kes tegeleb ükskõik, millise teie murega. Uurige, kes on teie personaalne haldur ja küsige temalt aeg-ajalt uusi hinnapakkumisi uutele toodetele või tulge meile külla või kutsuge haldur endale külla :)

    Airi Freimuth
    turundusjuht