• Sponsorlustaotlused: 5 soovitust ettevõtte vaatenurgast

    12. mai 2016

    Sul on tulemas väga mõnus üritus? Üritusel on väga üllas eesmärk. Sa oled väga palju vaeva näinud ja sa avastad, et su üritus oleks veelgi mõnusam ja laiaulatuslikum, kui sellel oleks sponsoreid.

    Olen olnud nii sponsorluste taotleja rollis kui ka nüüd sponsorluste andja rollis. Sellest lähtudes näen täna väga hästi, mida paljud sponsorluste soovijad võiksid paremini teha ja arvesse võtta.

    Jagan 5 näpunäidet, mida võiks silmas pidada enne taotluse ära saatmist ja peale ürituse toimumist.

    1. Jäta meelde, et sponsorlus ei ole heategevus! Sponsorlus on vastastikune kasulik koostöösuhe. Seega, mõtle kindlasti välja, mida sina saad pakkuda vastu ettevõttele tema toodete/teenuste või rahalise toetuse eest. See võib olla midagi sellist, mis sul lisaraha ei võta nt sotsiaalmeedia reklaam, reklaam koha peal (tihti ettevõtted annavad ise kaasa reklaambännerid).
    2. Saada enda taotlus aegsasti enne ürituse toimumist! Sponsorluste jagamine ei ole ettevõtte põhitegevus ja tihti inimene, kes on otsustaja on hõivatud oma põhitööga. Ettevõttele peab jääma aega, et ürituse sisuga tutvuda. Saku Läte puhul soovitan avaldused saata väiksemate ürituste puhul vähemasti 1 kuu enne ürituse toimumist ning suurte koostööde puhul üritusele eelneval aastal.
    3. Kirjuta kindlasti välja ürituse sisu, toimumise aeg-koht ja inimeste arv! Üritustel on uhked pealkirjad, aga tihti unustatakse rääkida ürituse eesmärgist, sisust ja auditooriumist. Ürituse pealkiri ei pruugi sponsorluse saajale mitte midagi öelda. Olenevalt sponsorluse sisust on tihti oluline teada ka ürituse aega ja kohta, et jõuaks reageerida. Kui soovitakse sponsorlust auhindade näol, siis ka inimeste või tiimide arvu.
    4. Kirjuta lühidalt ja huvitavalt ning julge välja öelda enda soovid! Olen saanud ka kirju, mille sisu on lihtsalt „otsin sponsorit üritusele“ või siis A4 massiivne tekst, kus ei ole ühtegi lõiku eraldatud. Kindlasti tuleks ka öelda, mida te soovite sponsorluse raames: auhindasid, rahalist toetust, teenust jms.
    5. Ära unusta enda sponsoreid ka peale ürituse toimumist! Saada kindlasti kõikidele toetajatele tänusõnad ning tagasisidet ürituse toimumise kohta (infot, pilte, meediakajastust). See on üks põhilisemaid vigu, mida tehakse. Arvestage, et lihtne tänamine ja tagasiside võib olla võti pikaajaliseks koostööks.

    Airi Mandre
    turundusjuht