• Kuidas valitakse loosimiste võitjaid ettevõtte Facebooki lehel?

    26. veebruar 2018

    Oluline teada: ma räägin siin ainult meie ettevõtte nimel. Facebook ei vastuta ettevõtte poolt korraldatud loosimiste ja kampaaniate eest.

    Olete te kunagi mõelnud, et kuidas ettevõtted loosivad välja kampaaniavõitjad? Kindlasti paljud on näinud ka automaatseid võitjate generaatoreid.

    Miks need mugavad on?

    Kui võitja loositakse välja kommentaaride põhjal, siis tihti mõned inimesed kommenteerivad mitmekordselt (lausa 10-20 korda).

    Automaatsed generaatorid aga annavad võimaluse arvestada igat inimest ainult 1 kord loosis (kui tarvis).

    Samas, mõne kampaania/loosimise puhul ei pruugigi see oluline olla ja mõni ettevõte võib-olla soovibki just ühe inimese poolt võimalikult palju kommentaare.

    Kui kommentaare on väga palju, siis väga raske on võitja valida välja selle järgi, et ütled, et 637. kommenteerija osutus võitjaks. Sa võid ju proovida, aga sul võib lugemine sassi minna ja sellest tulenevalt ei pruugi tulemus ka korrektne olla.

    Automaatsed generaatorid arvestavad ühte postitust ja selle kommentaare. Kui kommentaare on jäetud mitme postituse alla, siis meil fortuuna ütleb ühe numbri nt 2 ja loosime nr 2 postituse kommentaaride alt võitja.

    Loosimisi on erinevaid. Kui loosis osalemiseks pead liituma nt. uudiskirjaga (seda siis üldjuhul ettevõtte kodulehel) või mõne toote ostma, siis kõige lihtsam viis on võitja välja loosida sõna otseses mõttes „Excelis“. Ja siis võid tõesti lasta fortuunal öelda ühe suvalise numbri. Me loosisime välja nii enda Jõuluvana kampaania võitja detsembris.

    Muidugi on võimalik ka eraldi kampaanialeht luua ning andmed ühilduda muude kanalitega, kus saab ka kergesti võitja välja valida.

    Kas ettevõttele on tähtis, kes võidab?

    Tõenäoliselt, kui sa mingist loosimisest osa võtad (ja seda lausa avalikult nt Facebookis), siis see bränd, kes loosimist korraldab, ei ole sulle vastumeelne.

    Kampaanias osalejad on üldjuhul kliendid ja inimesed, kes on kaubamärgi suhtes positiivsed või neutraalsed.

    Tõenäoliselt on sul seda asja või teenust ka vaja, mida loositakse.

    Seega, võib öelda, et üldjuhul ettevõttel ei ole oluline, kes võidab. Küll aga ei tohi tavaliselt omatöötajad kampaanias osaleda. Isegi, kui nad osalevad, siis nende osalust ei arvestata. Miks? Omatöötajate osalemine ei ole aus ja läbipaistev klientide suhtes.

    Minul kui kaubamärgi esindajal on ainult rõõm, kui meie tooted või teenused ka positiivset kasutust leiavad võitja poolt. Seda kasvõi edasikinkimise või jagamise näol.

    Muide, meil on varsti taas tulemas Facebooki lehel loosimine. Hoia silma peal! :-D

     

    Airi Freimuth
    Saku Läte
    Joogivesi, mis hoolib!